5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 14, 2021
18:44 سه شنبه، 23ام آذرماه 1400
کد خبر: 131380

اکثر نقاط آلمان تحت پوشش 5G قرار گرفت!

Europe-2-770x285.jpg
 
ICTna.ir – یک گزارش توسط رگولاتور آلمان منتشر شده، ادعا می کند که بیش از نیمی از این کشور در حال حاضر به زیرساخت های 5G مجهز شده است و تحت پوشش آخرین نسل فناوری تلفن همراه قرار دارد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این امر با استفاده از ترکیبی از طیف 3.6 گیگاهرتز، که در سال 2019 برای استفاده انحصاری برای 5G به حراج گذاشته شد، و طرح‌های اشتراک‌گذاری داینامیک طیف توسط دوئیچه تلکام و وودافون، که اجازه می‌دهد زیرساخت‌های 4G موجود برای 5G مطابق تقاضا استفاده شود، به دست آمده است.
 
در این گزارش همچنین آمده است که تا پایان مهرماه بیش از 96 درصد از کشور دارای پوشش ۴G بوده، در حالی که تعطیلی ۳G تقریباً کامل شده و به پوشش ۱۳.۳ درصدی مناطق کاهش یافته است.
 
بسته شدن شبکه های 3G در آلمان از ابتدای سال جاری آغاز شد و برای آزادسازی طیفی طراحی شد که به جای آن می توان از آن برای 4G و 5G استفاده کرد. حالا دیگر دوئیچه تلکام و Vodafone به طور کامل ارائه 3G خود را متوقف کرده اند، در حالی که انتظار می رود تلفنیکا نیز تا پایان سال همین کار را انجام دهد.
 
این گزارش تاکید میکند که این اقدام ارتباط مردم را قطع یا مختل نکرده است: «خاموش کردن شبکه 3G تأثیر منفی بر وضعیت پوشش نداشته است. نسبت کشور متاثر از لکه های سفید و خاکستری کاهش یافته است و در حال حاضر حدود 3.9٪ برای سفید و حدود 6.8٪ برای لکه های خاکستری است. لکه های سفید مکان هایی هستند که هیچ پهنای باند موبایلی در دسترس نیست. در نقاط خاکستری، تنها یک اپراتور شبکه پهنای باند تلفن همراه را ارائه می دهد. سهم نقاط مرده که اصلاً پوشش موبایلی ندارند نیز اندکی کاهش یافته و به 0.36 درصد رسیده است.
 
در مقایسه، در بریتانیا، گزارش آفکام از اوایل سال جاری ادعا کرد که 92 درصد از بریتانیا دارای پوشش 4G است که انتظار می‌رود تا پایان سال 2026 به 96 درصد افزایش یابد.
 
با این حال، همه منتظر اعلام آفکام در خصوص میزان پوشش 5G هستند. همانطور که در تابستان 2021 در گزارشی با عنوان «به‌روزرسانی کشورهای متصل» بیان شد: «ما هنوز در مراحل اولیه عرضه 5G هستیم، بنابراین در این به‌روزرسانی از پوشش 5G گزارشی ارائه نمی‌کنیم. ما به همکاری و تعامل با اپراتورهای شبکه تلفن همراه ادامه می دهیم تا بهترین نحوه ارزیابی و گزارش پوشش 5G را که قصد داریم برای اولین بار در گزارشی که در دسامبر 2021 منتشر خواهد شد، تعیین کنیم.
 
در همین حال، شبکه های 3G بریتانیا نیز برای بازنشستگی آماده شده اند، اما به دلایلی که رنگ و بوی سیاسی بیشتری دارند. در اوایل این ماه، وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد که در آن متعهد شد تا سال 2033 شبکه 2G و 3G را خاموش کند تا راه را برای 5G و 6G باز کند و رقابت را رونق دهد.
 
این اعلامیه پیش از دیدار بین نادین دوریس، وزیر دیجیتال و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، که در آن "جاه طلبی های مشترک و همکاری در مورد سیاست داده های فراآتلانتیک" بحث و گفتگو کردند، منتشر شد. دولت مدعی شد وودافون، EE، ، ویرجین، O2 و تری شبکه‌های عمومی 2G و 3G را خاموش خواهند کرد تا امنیت زنجیره‌های تامین مخابرات را افزایش داده و با آزاد کردن طیف، راه را برای 5G و 6G باز کنند.
 
برخلاف آلمان، جایی که به نظر می‌رسد شبکه‌های 3G تا پایان سال از بین می‌روند، «تعهد» بریتانیا در مورد تاریخ خاموش شدن 2033 آنقدر دور است که اعلام آن تقریباً بی فایده به نظر می‌رسد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.