تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

December 15, 2021
11:34 چهارشنبه، 24ام آذرماه 1400
کد خبر: 131390

اندروید ۱۲ گو ادیشن معرفی شد؛ سریع‌تر و هوشمندتر از گذشته

 
چندین ماه پیش گوگل از اندروید ۱۲ رونمایی کرد و در هفته‌های گذشته چندین گوشی هوشمند مانند سری گلکسی S21 به آن مجهز شده‌اند. حالا شاهد معرفی اندروید ۱۲ گو ادیشن (Android 12 Go Edition) هستیم که از سال آینده میلادی برای گوشی‌های اقتصادی منتشر می‌شود، اما این سیستم عامل جدید چه قابلیت‌هایی دارد؟
 
به گفته گوگل، این سیستم عامل باعث افزایش ۳۰ درصدی عملکرد گوشی‌های هوشمند می‌شود که باید آن را به ۲۰ درصد نسخه قبلی یعنی اندروید ۱۱ گو ادیشن اضافه کنیم. این سیستم عامل جدید همچنین از انیمیشن‌های روان‌تر نسبت به گذشته بهره می‌برد.
 
همانطور که گفتیم، این سیستم عامل برای گوشی‌های اقتصادی توسعه پیدا کرده و این دستگاه‌ها فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارند. در همین راستا گوگل از یک قابلیت جدید در اندروید ۱۲ گو ادیشن استفاده کرده که باعث افزایش شارژدهی باتری و فضای ذخیره‌سازی می‌شود. این قابلیت اپ‌هایی که استفاده چندانی از آن‌ها ندارید را هایبرنیت می‌کند تا فضای بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد.
 
علاوه بر این ویژگی، شما می‌توانید از اپ Files Go برای حذف فایل‌ها و بازیابی آن‌ها به مدت ۳۰ روز استفاده کنید. علاوه بر این، قابلیت Nearby Share هم بروزرسانی شده تا با انتقال اپ‌ها میان دستگاه‌ها در مصرف دیتا صرفه‌جویی کنید. اگر به دنبال ترجمه سریع یک صفحه وب باشید، به لطف شورتکات جدید در رابط کاربری اپ‌های اخیر می‌توانید دست به چنین کاری بزنید.
 
قابلیت‌های امنیتی اندروید ۱۲ گو ادیشن
در کنار بهبودهای عملکرد، در اندروید ۱۲ Go Edition با تمرکز روی حریم خصوصی هم روبه‌رو هستیم. داشبورد حریم خصوصی اندروید ۱۲ حالا در نسخه گو هم وجود دارد و می‌توانید با استفاده از آن، نگاهی به تمام مجوزهای اپ‌ها داشته باشید و در صورت نیاز، آن‌ها را باطل کنید.
 
علاوه بر این، به لطف نشانگر حریم خصوصی جدید در استاتوس بار، می‌توانید از استفاده اپ‌ها از دوربین یا میکروفن گوشی هم مطلع شوید. همچنین در اندروید ۱۲ گو ادیشن، موقعیت تقریبی و نه دقیق‌تان در اختیار اپ‌ها قرار می‌گیرند. اگر بخواهید کاربری از دستگاه شما بطور موقت استفاده کند، می‌توانید بطور مستقیم در لاک اسکرین یک حساب مهمان موقت باز کنید. اندروید ۱۲ گو ادیشن در سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد.
 
در کنار معرفی اندروید ۱۲ Go Edition، گوگل گفته تعداد کاربران فعال اندروید گو در بازار جهانی به بیش از ۲۰۰ میلیون رسیده است. با توجه به اینکه نسخه گو اندروید در سال ۲۰۱۷ از راه رسید، چنین آماری قابل قبول به نظر می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.