اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 15, 2021
12:55 چهارشنبه، 24ام آذرماه 1400
کد خبر: 131399

استارت‌آپ ورزشی «پرکتینو» اپلیکیشن خود را در ۱۴۰۱ ارائه خواهد کرد

 
وب‌سرویس پرکتینو، به عنوان استارت‌آپ ورزشی و پلتفرم هوشمند برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای مخصوص سالمندان، اپلیکیشن خود را در سه‌‌ماهه اول ۱۴۰۱ عرضه خواهد کرد. به گفته سعید حقیقت بنیان‌گذار پرکتینو در حال حاضر مخاطبان اصلی پرکتینو افراد بالای ۵۰ سال، بازنشستگان و سالمندان هستند و به زودی این امکانات در خدمت سایر افراد جامعه نیز قرار خواهد گرفت.
 
سعید حقیقت بنیان‌گذار استارت‌آپ سلامت‌محور پرکتینو در گفت‌وگو با پیوست گفت: «وب اپلیکیشن پرکتینو در حال حاضر در مرحله MVP (Minimum Viable Product) قرار دارد و اپلیکیشن آن در سه‌ماهه اول سال آینده عرضه خواهد شد.» او همچنین افزود: «فاز اولیه پرکتینو با تمرکز بر افراد بالای ۵۰ سال، بازنشستگان و افراد سالمند فعالیت خود را شروع کرده است و در فازهای بعدی به ترتیب روی افرادی با سنین پایین‌تر و در نهایت با هدف ترویج جامعه سالم وارد حوزه تخصصی ورزش در بین مادران باردار می‌شود.»
 
به گفته حقیقت، فاز اولیه سرمایه‌گذاری پرکتینو از سوی مرکز نوآوری صبا، صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه شخصی بنیان‌گذاران اجرا شده است و این مجموعه در حال حاضر با تیمی ۱۰ نفره فعالیت می‌کند.
 
شخصی‌سازی محتواهای ویدئویی تولیدشده
حقیقت تمایز پرکتینو با اپلیکیشن‌های دیگر در این حوزه را تولید محتوای شخصی‌سازی شده دانست و گفت: «بر اساس سابقه فعالیتم در مجموعه‌های ورزشی و اطلاعاتم از مشکلات ورزشی و رژیمی افراد سالمند، به اتفاق هم‌بنیان‌گذار مجموعه مجید روحانی قرار گذاشتیم تا روی تولید محتوای کاربردی و متفاوت تمرکز کنیم و به این صورت فعالیت خود را از رقبا متمایز کنیم.»
 
پرکتینو در حال حاضر با اختیار داشتن فضایی ۵۰ هزار متری ویدئوهایی ورزشی و شخصی‌سازی‌شده برای کاربران تولید می‌کند. مهم‌ترین ویدئوهای تولیدی در پرکتینو انجام صحیح تمرینات ساده و روتین است و هر کاربر از سوی یک کارشناس تربیت بدنی راهنمایی‌های لازم و شخصی را دریافت می‌کند. علاوه بر اینکه کارشناسان به صورت تمام‌وقت و شبانه‌روزی برای راهنمایی کاربران آماده به خدمت هستند.
 
پرکتینو همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود راهنمای استفاده از دستگاه‌های ورزشی سطح شهر را نیز انجام داده‌اند. شهروندان می‌توانند با اسکن QR  کد دستگاه مورد نظر از طریق محتوای ویدئویی با نوع صحیح استفاده از دستگاه و  تمرینات مختص آن دستگاه آشنا شوند.
 
حقیقت تاکید دارد قطعاً با بهبود شرایط کرونا در کشور به سمت فستیوال و ویژه برنامه‌‌های ورزشی حضوری حرکت خواهند کرد و هدف آنها کمک به بهبود سبک زندگی افراد جامعه است تا در زندگی روزمره روش سالم‌تر و مناسب‌تری را تجربه کنند.
 
پرکتینو در حال حاضر در مرحله تست اولیه قرار دارد و با حدود ۲۰۰ کاربر فعالیت می‌کند. پرکتینو مدعی است تا پایان ۱۴۰۰ وب اپلیکیشن خود را تجاری می‌کند و در سه‌ماهه اول ۱۴۰۱ در اپ‌استورهای معتبر قابل نصب خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.