تلفن همراه

تیک‌تاک ۳۰۰ شعبه رستوران در آمریکا افتتاح می‌کند

منبع: آی تی ایران
محبوبیت روزافزون تیک‌تاک و رواج اشتراک ویدیوهای مرتبط با غذا در این پلتفرم، مدیران این شرکت را بر این داشت تا به حوزه مواد غذایی نیز ورود کنند. این شرکت اخیرا از تصمیم خود برای همکاری با ۳۰۰ رستوران به منظور فروش برخی از غذاهای محبوب در این پلتفرم خبر داد.
 
تیک‌تاک اعلام کرد که برای این منظور با مجموعه Virtual Dinning Concepts وارد همکاری شده تا بتواند از ماه مارس ۲۰۲۲، سفارش‌های غذایی کاربران پلتفرم خود را به آنها تحویل دهد.
 
این سرویس تحت عنوان تیک‌تاک کیچن (TikTok Kitchen) شناخته می‌شود و قرار است غذاهای محبوب و به اصطلاح وایرال در این شبکه اجتماعی را به طرفداران آن ارسال کند. به گفته سخنگوی تیک‌تاک، در این طرح غذاها صرفا برای مشتریان ارسال می‌شوند و این شرکت تصمی‌می‌برای راه‌اندازی کسب‌وکاری شبیه به رستوران‌ها ندارد.
 
این شرکت اعلام کرد که منوی غذاها با توجه به محبوبیت آنها در این شبکه اجتماعی تنظیم می‌شود که از جمله این غذاها می‌توان به پاستا فتا پخته‌شده، برگر، چیپس پاستا و ذرت دنده‌کبابی اشاره کرد. همچنین لیست غذاها نیز با توجه به وایرال شدن غذاها تغییر خواهد خواهد کرد و هر چند وقت یکبار، این فهرست به‌روزرسانی خواهد شد.
 
طبق اعلام این شرکت، تیک‌تاک کیچن در ۳۰۰ منطقه کار خود را آغاز خواهد شد و سفارش‌های مشتریان از طریق رستوران‌هایی که در زمینه آماده‌سازی و تحویل غذا فعالیت دارند، به دستشان خواهد رسید. در واقع، برای این طرح هیچ فضایی برای سرو غذاها در داخل رستوران‌ها اختصاص نیافته است.
 
در حال حاضر، بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر در آمریکا به طور فعال از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و در ماه ژوئیه نیز تعداد دانلودهای جهانی این اپلیکیشن از مرز ۳ میلیارد عبور کرد. ویدیوهای مرتبط با غذا در این پلتفرم که با هشتگ FoodTok منتشر می‌شوند، جزو پربازدیدترین و محبوب‌ترین محتواها در این شبکه اجتماعی به شمار می‌روند به طوری میزان بازدید این ویدیوها در ماه دسامبر از مرز ۱۱.۵ میلیارد بار هم عبورد کرد.
 
در بیانیه ‌تیک‌تاک آمده که رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا ‌می‌توانند برند خود را در طرح ‌تیک‌تاک کیچن ثبت و سفارش‌های غذایی کاربران را دریافت کنند. این شرکت امیدوار است که تا پایان سال 2022، تعداد رستوران‌های طرف قرارداد خود را به 1000 باب برساند.

​​