اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

December 22, 2021
16:41 چهارشنبه، 1ام دیماه 1400
کد خبر: 131629

تیک تاک با کنار زدن گوگل، محبوب‌ترین دامنه دنیا در سال ۲۰۲۱ شد

 
محبوبیت تیک تاک بین مردم تا حدی افزایش یافته است که این پلتفرم توانست با شکست‌دادن گوگل به محبوب‌ترین دامنه سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.
 
نسل دیجیتالی امروزی، اولین نسل اجتماعی از جوانان محسوب می‌شوند که با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال قابل حمل، رشد کرده‌اند. با اینکه خیلی از جوانان و نوجوانان این نسل شاید از نظر دیجیتالی سوادی نداشته باشند، اما قدرت این نسل به حدی است که توانست تیک تاک، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو چینی را به محبوب‌ترین دامنه سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) تبدیل کند.
 
گوگل به لطف طیف وسیعی از خدماتش، مانند نقشه‌ها، عکس‌ها و حتی پروازها، دامنه‌‌ی بسیار قدرتمندی به‌حساب می‌آید؛ اما این غول جستجو به گفته شرکت امنیت فناوری کلاودفلر، رتبه نخست محبوب‌ترین دامنه سال را به پلتفرمی به نسبت نوپا واگذار کرد.
 
به گزارش Cnet، کلاودفلر براساس رتبه‌بندی ترافیک اینترنتی، اعلام کرد که تیک تاک در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) عنوان محبوب‌ترین وب‌سایت جهان را از آنِ خود کرد.
 
در رتبه‌بندی ترافیک اینترنتی سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) گوگل محبوب‌ترین دامنه سال بود و تیک تاک در رتبه هفتم فهرست قرار داشت. این شبکه اجتماعی امسال با کنار زدن گوگل، به جایگاه اول صعود کرد، اما باقی دامنه‌ها کماکان جایگاه سال گذشته خود را حفظ کرده‌اند.
 
تیک تاک در ابتدا با فیلم‌برداری مخاطبان از لب‌زدن خود با پخش آهنگ یا ویدیویی، به شهرت رسید؛ اما در دوران همه‌گیری کرونا با خانه‌نشینی مردم، افراد زیادی در همه رده‌های سنی، برای سرگرمی و استراحت به تیک تاک روی آوردند و بعد از آن این پلتفرم میزبان محتوا‌های بیشتری در دسته‌بندی‌های مختلف شد.
 
کلاودفلر درباره روند صعود تیک‌تاک، نوشت:
 
تیک تاک در سال ۲۰۲۱ (۱۳۹۹- ۱۴۰۰)، برای چند روز کوتاه بین ماه‌های فوریه (بهمن)، مارس (اسفند) و می (اردیبهشت)، در رتبه اول این فهرست قرار گرفت؛ اما از ۱۰ آگوست (۱۳ مرداد) به بعد در بیشتر روزها دامنه‌ای پیشتاز بود.
 
فهرست کامل ۱۰دامنه محبوب سال ۲۰۲۱ (‍۱۴۰۰):
 
TikTok
Google
Facebook
Microsoft
Apple
Amazon
Netflix
YouTube
Twitter
WhatsApp
امروزه دید بسیاری از مردم نسبت به پلتفرم تیک تاک تغییر کرده است و برندهای زیادی برای مصارفی مانند ایجاد کمپین و تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.