تلفن همراه

گوشی

December 25, 2021
14:01 شنبه، 4ام دیماه 1400
کد خبر: 131692

آیفون ۱۵ پرو احتمالا فاقد درگاه فیزیکی سیم‌کارت خواهد بود

 
یک رسانه برزیلی با انتشار گزارشی با استناد به منابع داخلی خود ادعا کرده آیفون ۱۵ پرو که قرار است سال ۲۰۲۳ عرضه شود، اولین گوشی اپل خواهد بود که بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت روانه بازار می‌شود.
 
در حالی که مدل‌های اخیر آیفون از اسلات فیزیکی نانو سیم‌کارت و یک eSIM دیجیتال بهره می‌برند، نشریه برزیلی «Blog do iPhone» در گزارش خود ادعا می‌کند که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو داری دو eSIM خواهند بود تا همچنان قابلیت دو سیم کارتی خود را حفظ کند.
 
با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند در گوشی آیفون خود از دو خط متفاوت خدمات دریافت کنند که در مواردی مانند مهاجرت به کشورهای خارجی یا داشتن خط شخصی و تجاری منحصر به‌فرد، برای کاربران مفید خواهد بود.
 
آیفون ۱۵ پرو بدون درگاه‌ سیم‌کارت؟
 
 
تا زمان عرضه گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو هنوز دو سال باقی مانده و باید منتظر بود تا منابع دیگری نیز در گزارش‌های خود به این شایعه اشاره کنند. همچنین این نشریه برزیلی، هرچند به منابع داخلی اشاره کرده اما منبع موثقی برای اخبار اپل محسوب نمی‌شود. حتی اگر این شایعه صحت داشته باشد، اپل مجبور خواهد بود تا گوشی خود را همچنان در کشورهایی که از سرویس eSIM پشتیبانی نمی‌کنند، به همراه اسلات فیزیکی سیم‌کارت عرضه کند.
 
حذف شیار سیم‌کارت از سویی دیگر می‌تواند مقاومت این دستگاه را در برابر آب بیشتر کند. همچنین طبق شایعات اخیر، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در آینده یک آیفون بدون پورت را روانه بازار کند و اکنون عدم وجود اسلات سیم‌کارت می‌تواند گام دیگری در جهت طراحی یکپارچه گوشی‌های این شرکت باشد.
 
در چند وقت اخیر شایعات بسیار زیادی درباره گوشی‌های سری آیفون ۱۴ شنیده می‌شود. در گزارش‌ها عنوان شده که آیفون ۱۴ پرو احتمالا با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت رم معرفی می‌شود و همچنین این گوشی به جای بریدگی فعلی (ناچ) از روزنه مخصوص دوربین سلفی مانند گوشی‌های اندرویدی بهره خواهد برد. باید دید کوپرتینویی‌ها سرانجام چه برنامه‌هایی برای نسل آینده گوشی‌های‌ خود دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.