اپلیکیشن

تلفن همراه

December 25, 2021
14:05 شنبه، 4ام دیماه 1400
کد خبر: 131693

اپل باید عملکرد اپ استور را در هلند اصلاح کند

 
رگولاتور رقابت هلند اعلام کرد اپل قوانین آنتی تراست این کشور را نقض کرده و به شرکت دستور داد تغییراتی در سیاست های پرداخت اپ استور خود ایجاد کند.
 
 به نقل از رویترز، عملکرد اپل درباره الزام توسعه دهندگان نرم افزار برای استفاده از سیستم پرداخت در اپ این شرکت و پرداخت کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی از فروش کالاهای دیجیتال از مدتی قبل تحت بررسی دقیق رگولاتورها و قانونگذاران سراسر جهان قرار گرفته است.
 
در این میان تحقیقات سازمان مصرف کننده و بازارهای هلند(ACM) درباره سواستفاده اپل از قدرت خود در بازار از ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده بود. اما بعداً گستره تحقیق کوچک تر شد و فقط روی بازار اپ های دوست یابی را در بر گرفت.
 
اپل در بیانیه ای اعلام کرد: ما با دستور ACM مخالف هستیم و درخواست تجدید نظر کرده ایم. اپل در بازار توزیع نرم افزار هلند موقعیت برتری ندارد و منابع عظیمی را برای کمک به توسعه دهندگان اپ ها سرمایه گذاری کرده است.
 
این خبرگزاری در ماه اکتبر اعلام کرد نتیجه تحقیقاتACM نشان می دهد رفتار اپل غیررقابتی است و به این شرکت دستور داد تغییراتی اعمال کند. اما این دستور تا دیروز به طور رسمی منتشر نشده بود.
 
طبق دستور رگولاتور، اپل قانون رقابت را نقض کرده و باید شرایط نامعقول اپ استور برای تهیه کنندگان اپ های دوست یابی را اصلاح کند. براساس آن اپل باید به تهیه کنندگان اپ های دوست یابی اجازه دهد از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند.
 
درصورتیکه اپل دستور مذکور را اجرا نکند با جریمه ای تا سقف ۵۰ میلیون یورو (۵۶.۶ میلیون دلار) روبرو خواهد شد.
 
این شرکت آمریکایی تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی فرصت دارد تغییرات لازم را اعمال کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.