اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

December 25, 2021
16:58 شنبه، 4ام دیماه 1400
کد خبر: 131712

با تلکام 2021/ وزیر ارتباطات در غرفۀ ایرانسل: امیدوارم روزی همۀ مردم سرعت 5G را تجربه کنند

 
وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ظهر شنبه، ۴ دی، پس از بازدید از غرفۀ ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام ۱۴۰۰ و تست سرعت اینترنت نسل پنج ایرانسل، ابراز امیدواری کرد روزی همۀ مردم سرعت 5G را تجربه کنند.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، همراه با دکتر محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و مهندس حمید فتاحی معاون وزیر، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، به همراه دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، ضمن بازدید از غرفۀ ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام ۱۴۰۰، با آخرین اقدامات ایرانسل در حوزۀ تحول دیجیتال و توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، آشنا شد.
 
در این بازدید، زارع‌پور، پس از انجام تست سرعت نسل پنج اینترنت همراه در غرفۀ ایرانسل، در جمع خبرنگاران گفت: توسعۀ سراسری نسل پنج نیاز به سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی محصولات دارد ولی حرکت به سمت 5G آغاز شده است و ان‌شاءالله سرعتی که اینجا در غرفۀ ایرانسل دیدیم، روزی همه مردم بتوانند چنین تجربه‌ای را داشته باشند.
 
در قسمت دیگری از غرفۀ ایرانسل، خدمات «ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان» که برای اولین بار در ایران ارائه می‌شود، به عنوان یکی از نمونه‌های توجه ایرانسل به اقشار توان‌یاب در دسترسی به خدمات دیجیتال، به وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات معرفی شد. در این خدمت، علاوه بر روش گفت‌وگوی متنی، امکان تماس تصویری و گفت‌وگو با زبان اشاره، متناسب با نیاز این دسته از مشترکان، ارائه می‌شود. وزیر ارتباطات، رویکرد مسؤولیت اجتماعی  و توجه ایرانسل به فراگیری دیجیتال و دسترسی همه اقشار به خدمات ارتباطی را مثبت ارزیابی و از این فعالیت‌ها تقدیر کرد.
 
زارع‌پور همچنین در بخش راهکارهای سازمانی غرفۀ ایرانسل، از آخرین محصولات و خدمات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران به مشترکان سازمانی بازدید کرد. در این بخش، همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت، به عنوان نخستین ورود نسل پنج تلفن‌همراه در حوزه صنعت ایران نیز برای وزیر ارتباطات تشریح شد.
 
بازدید از بخش سیم‌کارت‌های ایرانسل با پیش‌شمارۀ جدید و ویژۀ ۰۹۰۰ و نیز بخش مربوط به اقدامات ایرانسل در زمینۀ بومی‌سازی تجهیزات ارتباطی، از جمله مودم بومی و سیم‌کارت بومی، قسمت دیگری از برنامۀ بازدید زارع‌پور از غرفۀ ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام بود.
 
اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با حضور در سالن ۸ بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران تله‌کام ۱۴۰۰ که از ۲ تا ۵ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، آخرین محصولات و خدمات خود را در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، نوآوری و تحول دیجیتال و راهکارهای سازمانی، با شعار نبض زندگی دیجیتال، معرفی کرده است.
 
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (ایران تله‌کام ۱۴۰۰)، صبح پنجشنبه ۲ دی، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد و شرکت‌های بزرگ ارتباطی ایران از جمله ایرانسل و فعالان حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن حضور دارند.
 
ایرانسل، رکورددار سرعت اینترنت و اولین ارائه‌دهندۀ نسل پنج تلفن‌همراه (5G) در ایران، در این نمایشگاه بین‌المللی، جدیدترین محصولات و خدمات خود در حوزۀ زندگی دیجیتال، ایجاد زنجیرۀ خدمات دیجیتال برای توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا از جمله سوپراپلیکیشن ایرانسل من، بازار دیجیتال تبادل API یلوهاب (Y’ello Hub)، راهکار دیجیتال خدمات تبلیغاتی یلوادوایز (Y’ello Adwise)، پلتفرم آموزش آنلاین داناپلاس و نیز راهکارهای هوشمند مبتنی بر کلان‌داده را عرضه کرده است.
 
مجموعۀ ایرانسل‌لبز نیز در این نمایشگاه، با برگزاری همایش تخصصی «تأثیرات نسل پنجم موبایل (5G) بر فناوری‌اطلاعات و کسب‌وکارهای دیجیتال»، حول سه محور «تحول دیجیتال از رؤیا تا واقعیت»، «5G، پیشرانی قدرتمند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا» و «نقش شبکه‌های 5G در اقتصاد و کسب‌وکار» حضور دارد. این همایش، جمعه ۳ دی ۱۴۰۰، در سالن همایش شمارۀ یک نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار شد. ایرانسل هم‌اکنون، با داشتن هشت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های تجاری 5G در ایران است.
 
اقدامات ایرانسل در هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فرایندهای ارتباط با مشتریان، از جمله سامانۀ پاسخگویی هوشمند «آواتار»، سیم‌کارت‎‌های ایرانسل با پیش‌شمارۀ جدید ۰۹۰۰، فروشگاه اینترنتی ایرانسل، پرتال مزایدۀ شماره‌های رند، حساب چندکاربره، شارژ اضطراری، پیشنهاد ویژه #۴۴۴۴*، تلویزیون اینترنتی لنز، پرتال احراز هویت و اپلیکیشن پیشواز، از دیگر بخش‌های غرفۀ ایرانسل در این نمایشگاه هستند.
 
ارائۀ جدیدترین راهکارهای سازمانی ایرانسل و محصولات و خدمات حوزۀ B2B نیز بخش دیگری از غرفۀ ایرانسل را به خود اختصاص داده است. از مهمترین راهکارهای سازمانی ایرانسل که در نمایشگاه تله‌کام ارائه شده، می‌توان به خدمات زیرساخت ابری (IaaS) برای ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها بر بستر اینترنت، خدمات VPN سازمانی برای ایجاد شبکۀ امن و مستقل در ارتباطات درون‌سازمانی، سامانۀ مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) که راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیا برای گردآوری و تحلیل داده‌های مربوط به خودروهای سازمانی است، خدمات موبایل سازمانی (MVPN) برای مدیریت هزینه و امکانات ارتباط تلفنی داخلی سازمان و نیز راهکار نسل جدید سامانۀ بی‌سیم سازمانی (PoC) با عنوان «واکه» اشاره کرد.
 
خدمات ویژۀ پشتیبانی ایرانسل برای توانیابان، توسعۀ پوشش اینترنت پرسرعت روستایی، تلاش برای حفظ محیط‌زیست و کاهش ردپای کربن، مدرسه‌سازی در مناطق محروم و سیل‌زده و… نیز از جمله اقدامات و برنامه‌های ایرانسل در حوزۀ پایداری و مسؤولیت اجتماعی شرکتی است که در این نمایشگاه، به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.
 
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (ایران تله‌کام ۱۴۰۰)، از ۲ تا ۵ دی ماه، از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن ۸ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.