بازار سرمایه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 30, 2021
13:04 پنجشنبه، 9ام دیماه 1400
کد خبر: 131874

سود فناوری مایکروچیپ از سود سهام پیشی گرفت

 
فناوری مایکروچیپ آخرین روز معاملاتی را با قیمت ۸۸.۲۴ دلار و افزایش ۰.۲۴ درصدی نسبت به فصل قبل معاملات به پایان رساند.
 
به نقل از یاهوفایننس، این تغییر از رشد روزانه ۰.۱۴ درصدی اس‌اندپی (S&P) پیشی گرفت. در همین حال، داو ۰.۲۵ درصد رشد کرد و نزدک (شاخص فناوری سنگین) ۰.۳۴ درصد از دست داد.
 
امروز، سهام این سازنده تراشه که طی ماه گذشته ۵.۵۱ درصد افزایش یافته بود از رشد ۲.۸۵ درصدی بخش رایانه و فناوری و رشد ۴.۳۲ درصدی اس‌اندپی در آن زمان پیشی گرفت.
 
وال استریت با نزدیک‌شدن به تاریخ گزارش درآمد بعدی خود، به دنبال مثبت‌ بودن فناوری مایکروچیپ خواهد بود. انتظار می‌رود این شرکت سود هر سهم را ۱.۱۷ دلار گزارش کند که نسبت به سه ماهه سال قبل ۴۴.۴۴ درصد افزایش داشته است.
 
اجماع شرکت Zacks ارزش تمام سال فناوری مایکروچیپ  را بر اساس هر سهم به قیمت ۴.۴۲ دلار و درآمد ۶.۷۳ میلیارد دلار  ارائه کرده است. این نتایج به ترتیب تغییرات سال به سال افزایش ۳۳.۹۴ و ۲۳.۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.
 
سرمایه‌گذاران باید هر گونه تغییر اخیر در برآوردهای تحلیلگران برای فناوری مایکروچیپ را در نظر بگیرند، زیرا این تجدیدنظرها به نشان‌دادن ماهیت همیشه در حال تغییر روندهای تجاری کوتاه‌مدت کمک می‌کند.
 
سرمایه گذاران همچنین باید توجه داشته باشند که فناوری مایکروچیپ در حال حاضر نسبت PEG  ۱.۰۴ را دارد. این معیار مهم مشابه نسبت P/E است؛ با این تفاوت که نسبت PEG نرخ رشد سود مورد انتظار شرکت را نیز در نظر می‌گیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.