اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 2, 2022
11:04 یکشنبه، 12ام دیماه 1400
کد خبر: 131925

روسیه نتفلیکس را مجبور به پخش ۲۰ کانال تلویزیونی داخلی کرد

 
نتفلیکس از ماه مارس موظف به پخش زنده ۲۰ کانال تلویزیونی داخلی روسیه از طریق سرویس آنلاین خود برای تداوم فعالیت در این کشور است.
 
 به نقل از انگجت، خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه موسوم به Roskomnadzor که نهاد ناظر بر رسانه‌های این کشور است، پلتفرم نتفلیکس را به عنوان «سرویس سمعی و بصری» در این هفته ثبت کرد. از جمله کانال‌هایی که نتفلیکس باید پوشش دهد می‌توان به کانال اول روسیه، شبکه سرگرمی NTV و یک کانال متعلق به کلیسای ارتدکس روسی به نام Spas (به معنی نجات یافته) اشاره کرد.
 
تمامی سرویس‌های پخش زنده آنلاین که در روز بیش از صد هزار کاربر در روسیه داشته باشند، موظف به ثبت مشخص خود هستند. این سرویس‌ها علاوه بر پخش کانال‌های تلویزیونی روسیه باید یک شرکت نیز در روسیه به ثبت برسانند تا فعالیت‌های آنها زیر نظر گرفته شود.
 
تمامی این سرویس‌ها موظف به رعایت دقیق قوانین روسیه بوده و به عنوان مثال حق ترویج افراطی‌گری را ندارند.
 
مقامات روسیه پیش از این اپل، گوگل، متا، تیک تاک، توئیتر و غیره را موظف به تأسیس دفاتری در خاک این کشور کرده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.