تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

January 3, 2022
11:13 دوشنبه، 13ام دیماه 1400
کد خبر: 131965

ایرپادز پرو ۲ با فناوری Lossless Audio عرضه می‌شود

0cf63c10-af5b-11ea-b47d-2898c24eade1-780x470.jpg
 
اپل تاکنون چند مدل ایرپادز را تولید و روانه بازار کرده و در این بین، مدل‌های ایرپادز پرو از قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به مدل‌های معمولی ایرپادز برخوردارند.
 
این شرکت چندی پیش نیز از نسل سوم ایرپادز خود که به برخی از قابلیت‌های پیشرفته ایرپادز پرو مجهز بود، رونمایی کرد. حال سوال اینجاست که با توجه به نزدیک‌تر شدن مشخصات و قابلیت‌های مدل‌های متعلق به این دو خانواده، اپل چگونه می‌خواهد نسل دوم ایرپادز پرو را که قرار است به زودی معرفی و وارد بازار شود، از نمونه‌های معمولی متمایز کند؟
 
در همین رابطه اخیر وب‌سایت 9to5mac با انتشار گزارشی به نقل از مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل، مدعی شد که نسل دوم ایرپادز پرو مجهز به فناوری Lossless Audio وارد بازار خواهد شد.
 
اگرچه هنوز جزییات دقیقی در این خصوص منتشر نشده اما اضافه شدن این فناوری می‌تواند به خریداران ایرپادز پرو ۲ این نوید را بدهد که می‌توانند فایل‌های صوتی را با کیفیت بسیار بالایی به نسبت دیگر هدفون‌های بی‌سیم موجود گوش کنند.
 
این کارشناس فناوری مدعی شد که عضو جدید خانواده ایرپادز پرو با طراحی جدیدی عرضه خواهد شد. همچنین کیس ایرپادز پرو نیز همانند ردیاب هوشمند ایرتگ از قابلیت تولید صدا برخوردار است که می‌تواند در مواقعی که کاربر یکی از ایربادهای خود را گم می‌کند، به کار آید و آن را پیدا کند.
 
با توجه به محدودیت‌های بلوتوث، مشخص نیست که اپل چگونه می‌خواهد فناوری Lossless Audio را به این محصول اضافه کند. با این حال اخیرا گری گیوز از مدیران ارشد اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تیم تحت هدایت وی در حال کار روی فناوری‌های برای ارتقای پهنای باند هستند.
 
این چنین به نظر می‌رسد که اپل همچنان فناوری ارتباطی بلوتوثی را در ایرپادز پرو ۲ حفظ خواهد کرد اما احتمالا از یک کدک صوتی جدید برای پشتیانی Lossless Audio در این محصول استفاده خواهد کرد.
 
این موارد در حالی مطرح می‌شود که هنوز صحبت ادعای مینگ-چی کو تایید نشده و از آنجایی که چند ماهی به رونمایی و عرضه ایرپادز پرو ۲ باقی مانده، این احتمال وجود دارد که اپل بخواهد از تصمیم خود برای استفاده از این فناوری صرف‌نظر کند.
 
اگرچه ایرپادز پرو اپل از فناوری‌هایی همچون حذف نویز فعال و سری‌های سیلیکونی بهره می‌برد، اما نسل سوم ایرپادز این شرکت از کیفیت صدا و قابلیت‌های صوتی پیشرفته‌ای بهره می‌برد و از طول عمر باتری بالایی نیز برخوردار است.
 
با این حال، تعبیه فناوری Lossless Audio، طراحی جدید و کیس هوشمندتر می‌توانند افزایش قیمت ایرپادز پرو۲ را توجیه کنند و این محصول را به گزینه‌ای متمایز با دیگر محصولات این شرکت و نمونه‌های موجود در بازار تبدیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.