تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 3, 2022
14:36 دوشنبه، 13ام دیماه 1400
کد خبر: 131981

سیستم عامل HarmonyOS 3.0 هواوی احتمالا اواسط 2022 منتشر شود

 
طبق گزارش جدیدی، انتظار می‌رود که نسل بعدی سیستم عامل هواوی تحت عنوان HarmonyOS 3.0 (هارمونی 3.0) در ژوئیه 2022 (تیر تا مرداد سال آینده) به طور رسمی عرضه شود.
 
علاوه بر اشاره به ماه جولای برای عرضه نسل جدید سیستم عامل هواوی، در این گزارش همچنین ادعا شده که غول ارتباطات چین می‌تواند تا پایان سه ماهه دوم سال جاری، یعنی تا ژوئن 2022 از آن رونمایی کند. با این وجود انتظار می‌رود غول چینی در طول جشنواره بهاره رویدادی را برگزار کند اما هنوز مشخص نیست که چه محصولاتی در آن معرفی خواهند شد.
 
قابلیت‌های سیستم عامل HarmonyOS 3.0
هواوی چند ماه قبل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان این سیستم عامل را در دسترس قرار داده بود که طبق اعلام هواوی، HarmonyOS 3.0 در بخش اتصال به دستگاه‌های هوشمند، اجرای پایدار محتوای HD و عملکردهای بین دستگاهی بهبود پیدا کرده است.
 
علاوه بر این، با توجه به اینکه هارمونی یک سیستم عامل عصر جدید است، انعطاف‌پذیری معماری آن باعث می‌شود تا دستگاه‌های هوشمند با حافظه‌های مختلف به یک زبان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
 
اخیرا یکی از کارمندان هواوی در شبکه‌های اجتماعی فاش کرده بود که سیستم عامل هارمونی ۳.۰ احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان بعدی هواوی از راه می‌رسد. علاوه بر این، یکی از مدیران ارشد هواوی به عرضه جهانی این سیستم عامل در سال 2022 اشاره کرده بود.
 
هواوی بلافاصله پس از تحریم شدن توسط دولت ایالات متحده، سیستم عامل اختصاصی خود با نام هارمونی را ایجاد کرد. از زمان راه‌اندازی این سیستم عامل، به‌روزرسانی‌های جدیدی با ویژگی‌های بهبود یافته برای آن منتشر شده‌اند و تاکنون دو نسخه از آن در دسترس کاربران غول فناوری قرار گرفته‌اند.
 
سال گذشته غول فناوری چین به صورت رسمی از هارمونی ۲.۰ رونمایی کرد که با پیشرفت‌های زیادی همراه بود و همچنین لیست دستگاه‌های واجد شرایط دریافت آن را نیز گسترش داد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.