تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
11:01 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132029

با CES2022/ تبلت ایسوس ROG Flow Z13 با پشتیبانی از کارت گرافیک RTX 3080 معرفی شد

 
ایسوس همانطور که وعده داده بود، از جدیدترین تبلت گیمینگ خود با نام ROG Flow Z13 در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد. این تبلت ایسوس از مشخصات فنی قدرتمندی مانند پردازنده اینتل Core i9-12900H بهره می‌برد.
 
تبلت‌ها هر سال قدرتمندتر می‌شوند و با سخت افزارهای جدیدی از راه می‌رسند. حالا در سال 2022، ایسوس از تبلتی رونمایی کرده که می‌تواند به یکی از قدرتمندترین گرافیک‌های بازار یعنی RTX 3080 متصل شود.
 
مشخصات تبلت ایسوس ROG Flow Z13
در این تبلت از یک نمایشگر 13.4 اینچی به همراه پایه استفاده شده و ایسوس برای آن پردازنده 45 واتی اینتل Core i9-12900H به همراه گرافیک 40 واتی انویدیا RTX 3050 Ti را درنظر گرفته است. این قطعات قدرتمند در تبلتی با ضخامت 12 میلی‌متر قرار گرفته‌اند. در حقیقت Z13 یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند درون یک بدنه کوچک و باریک به حساب می‌آید که از رم DDR5 و حافظه PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند.
 
اگر گرافیک RTX 3050 Ti برایتان کافی نیست، می‌توانید به سراغ قدرتمندترین کارت‌های گرافیک بازار بروید. این تبلت ایسوس از کیت XG Mobile eGPU پشتیبانی می‌کند که از طریق آن می‌توان Z13 را به گرافیک RTX 3080 یا رادئون RX 6850M XT متصل کرد.
 
 
این تبلت ایسوس را می‌توان با نمایشگر لمسی IPS با رزولوشن 1080p و رفرش ریت 120 هرتز سفارش داد که حداکثر روشنایی 500 نیت دارد و بطور 100 درصدی از گاموت رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. البته اگر به کیفیت بالاتری نیاز داشته باشید، می‌توانید آن را با نمایشگر 4K با رفرش ریت 60 هرتز، پوشش 85 درصدی گاموت رنگی DCI-P3 و حداکثر روشنایی 450 نیت سفارش دهید.
 
روی نمایشگر هر دو مدل گوریلا گلس کشیده شده، برای دقت رنگ تاییدیه Pantone گرفته‌اند و همچنین از نسبت تصویر 16:10 بهره می‌برند. تمام مدل‌های این تبلت با کیبورد جدا شدنی با نور پس زمینه RGB به فروش می‌رسند.
 
از پورت‌های تبلت ایسوس ROG Flow Z13 می‌توان به یک پورت تاندربولت 4 با دیسپلی پورت 1.4 برای خروجی ویدیو و شارژ سریع 100 واتی، یک پورت USB-C 3.2 Gen 2 به همراه شارژ سریع اشاره کرد. با یک پورت USB-C دیگر هم روبه‌رو هستیم. در نهایت این دستگاه یک پورت eGPU، یک پورت USB-A 2.0، درگاه کارت حافظه کلاس UHS-II، پورت HDMI 2.0 و جک هدفون دارد.
 
در حال حاضر قیمت این تبلت اعلام نشده، اما انتظار داریم با قیمت فوق‌العاده بالایی در نیمه اول 2022 روانه بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.