اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 5, 2022
14:41 چهارشنبه، 15ام دیماه 1400
کد خبر: 132054

پیگیری نقض حقوق کاربران در فضای مجازی از طریق مجامع بین المللی

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از پیگیری نقض حقوق کاربران در فضای مجازی و عملکرد شبکه های اجتماعی خارجی در برابر ملت ایران از طریق مجامع بین المللی خبر داد.
 
IMGL0936.jpg
 
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان – سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نشست شورای معین شورای عالی فضای مجازی با بیان این مطلب افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد شبکه های اجتماعی خارجی در برابر ملت ایران، چگونگی پیگیری نقض حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی در عرصه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در این جلسه گزارشی از رفتار خصمانه شبکه های اجتماعی خارجی با ملت ایران در موضوعات مختلف به ویژه درخصوص عملکرد این شبکه ها در مواجهه با پیام ها با عنوان «شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی» ارایه شده و مصادیق نقض حقوق کاربران و عدم پاسخگویی شبکه های اجتماعی خارجی به مطالبه حق کاربران عنوان شد.
معاون حقوقی و امورمجلس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: براساس تصمیم این شورا مقرر شد تا موضوع در مجامع بین المللی و حقوقی پیگیری شده و همکاری های منطقه ای با سایر کشورهایی که با مشکلات مشابه مواجه هستند، تقویت شود. همچنین تقویت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی، توسعه محتوای داخلی و ارتقای سواد فضای مجازی در سطح عموم نیز از جمله محورهای مورد گفتگو در این نشست بود که براساس آن بر تقسیم کار ملی در این حوزه تاکید شد.
گفتنی است؛ «شورای معین» که برای تسهیل بررسی و جمع بندی مسائل روز، پیش بینی نشده و برنامه های ملی در حوزه فضای مجازی و تسریع در تصویب مصوبات لازم در شورای عالی فضای مجازی است، پس از مدت ها توقف در تشکیل، مجددا برگزار شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.