تبلت

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

January 6, 2022
15:17 پنجشنبه، 16ام دیماه 1400
کد خبر: 132066

آکادمی مهندسی سامسونگ هفت ساله شد

WhatsApp Image 2022-01-06 at 12.04.55.jpeg
 
آکادمی مهندسی سامسونگ به عنوان یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت در ایران هفتمین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت.
سامسونگ در دی ماه سال ۱۳۹۳ با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ایران و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان تهران، «آکادمی مهندسی سامسونگ» را به منظور آموزش و ارتقا سطح مهارت جوانان راه‌اندازی کرد.
آکادمی مهندسی سامسونگ دوره‌های آموزشی «تعمیرکار موبایل و تبلت»، «نصب و تعمیرماشین‌های لباسشویی»، «نصب و تعمیرماشین‌های ظرفشویی»، «نصب و تعمیر کولرهای گازی سبک»، «نصب و تعمیر سردکننده‌های خانگی»، «نصب و تعمیر سیستم‌های صوتی خانگی» و «نصب و تعمیر تلویزیون‌های پیشرفته» را برگزار می‌کند. علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های فنی پس از ثبت‌نام و گذراندن آزمون‌ ورودی به طور رایگان دوره‌های دو تا سه ماهه آکادمی مهندسی سامسونگ را فرا می‌گیرند.
فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در ایران در مورد اهداف این شرکت از راه‌اندازی آکادمی مهندسی می‌گوید: «موضوع آموزش و اشتغال یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ را تشکیل می‌دهد و در این حوزه شرکت سامسونگ پروژه‌های بزرگی را در سرتاسر جهان انجام داده است. در ایران هم تاکنون فعالیت‌های ماندگاری مثل آکادمی مهندسی و مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر صورت گرفته است. ما در سامسونگ خوشحالیم که با راه‌اندازی این آکادمی توانستیم نقش موثری در ارتقا سطح مهارت جوانان ایرانی داشته باشیم».
 
کارنامه هفت ساله
تاکنون بیش از 200 دوره آموزشی در آکادمی مهندسی سامسونگ برگزار شده که در طی این دوره‌ها بیش از 3400 نفر فار‌غ‌التحصیل شده‌اند. مهارت‌آموزانی که موفق به پشت‌سر گذاشتن دوره‌های آکادمی مهندسی سامسونگ می‌شوند، پس از پایان دوره گواهینامه رسمی سازمان فنی‌‌و‌حرفه‌ای را دریافت می‌کنند. این موضوع علاوه بر گرفتن مجوز کسب‌و‌کار در کشور، امکان کار در  خارج از کشور را برای دانش‌آموختگان فراهم می‌کند.
ثبت‌نام در دور‌ه‌های آکادمی مهندسی سامسونگ هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و به همین دلیل دوره‌های این مرکز تاکنون مورد استقبال طیف گسترده خانم‌ها و آقایان علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفته است. بیش از 400 نفر از فارغ‌التحصیلان آکادمی مهندسی سامسونگ را مهارت‌آموزان خانم تشکیل می‌دهند.
مجتبی زندوکیلی، سرپرست آکادمی مهندسی سامسونگ در مورد فعالیت مهارت‌آموزان خانم در این مرکز می‌گوید: «در سال‌های ابتدایی تنها دوره تعمیر موبایل و تبلت برای خانم‌ها برگزار می‌شد اما در حال حاضر دوره‌های لوازم خانگی و صوتی و تصویری هم برای خانم‌ها برگزار می‌شود. حضور چشمگیر خانم‌ها در کلاس‌ها و سطح مهارتی آنها به گونه‌ای است که تحسین مربیان آکادمی را در پی داشته است».
سرپرست آکادمی مهندسی سامسونگ با اشاره به دوران همه‌گیری کرونا و سختی‌های تشکیل کلاس‌ها می‌گوید : « فعالیت‌های آکادمی مهندسی حتی در زمان‌های دشواری مثل دوران همه‌گیری کرونا هم قطع نشد و به روش‌های مجازی و از طریق حساب شبکه اجتماعی آکادمی در اینستاگرام فعالیت‌های آموزشی مرکز ادامه پیدا کرد. در حال حاضر کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقلی مهارت‌آموزان برگزار می‌شود».
علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی مهندسی سامسونگ پس از تکمیل فرم پیش‌ثبت‌نام در وبسایت آکادمی، مراحل گزینش که به صورت تلفنی و حضوری از پیش نیاز های درج شده در وبسایت است را پشت‌سر می‌گذرانند. در نهایت براساس ظرفیت‌های هر دوره نفرات منتخب برگزیده و برای شروع کلاس‌ها فراخوانده می‌شوند.
دوره‌های آکادمی مهندسی سامسونگ در محل این آکادمی واقع در مرکز فنی و حرفه ای شماره دو شهید سهی استان تهران ارائه می‌شود. برای اطلاع از تاریخ برگزاری دوره‌های آکادمی مهندسی سامسونگ می‌توانید به بخش پیش ثبت‌نام در وبسایت آکادمی به نشانی www.samsungea.ir مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.