تلفن همراه

گوشی

January 9, 2022
11:39 یکشنبه، 19ام دیماه 1400
کد خبر: 132137

امنی‌ویژن از سنسور 200 مگاپیکسلی با کوچک‌ترین اندازه پیکسل جهان رونمایی کرد

 
عصر مگاپیکسل‌های بالا در دوربین‌های موبایلی آغاز شده و به دنبال معرفی سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP1 سامسونگ، حالا نوبت امنی‌ویژن است که از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود با اسم OVBOB برای گوشی‌های هوشمند پرده بردارد. این دوربین با اندازه 0.61 میکرومتری، کوچک‌ترین اندازه پیکسل را در بین سنسورها ارائه می‌کند.
 
دوربین جدید امنی‌ویژن از سنسوری با اندازه 1/1.28 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن تصویر آن 16384 در 12288 پیکسل است. این محصول از یک تکنیک ادغام 16 واحدی منحصر به فرد بهره می‌گیرد و در حالت 12.5 مگاپیکسلی به ویژه در محیط‌های کم‌نور خروجی‌های باکیفیت ارائه می‌کند. سنسور 200 مگاپیکسلی این شرکت اولین سنسوری است که فناوری تشخیص فاز چهارگانه دارد.
 
دوربین جدید امنی‌ویژن برای نخستین بار از قابلیت ادغام 16 سلولی برای ویدیوهای 4K یا 2K استفاده می‌کند. حساسیت این سنسور 16 برابر محصولات مشابه بازار است. دوربین OVBOB در محیط‌های کم‌نور با تکنیک ادغام 4×4 به تصاویر 12.5 مگاپیکسلی می‌رسد و پیکسل‌هایی با اندازه 2.44 میکرومتری خواهد داشت.
 
مشخصات سنسور 200 مگاپیکسلی امنی‌ویژن
 
سنسور امنی‌ویژن از فیلم‌برداری 50 مگاپیکسلی با نرخ 24 فریم بر ثانیه و 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، این دوربین می‌تواند در حالت 12.5 مگاپیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه خروجی HDR با سه نوردهی داشته باشد. سنسور امنی‌ویژن از CPHY ،DPHY و DOVDD دوگانه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.
 
در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه این سنسور و گوشی‌های میزبان آن منتشر نشده است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که امنی‌ویژن در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر کند. همچنین، احتمال داده می‌شود که سامسونگ اولین سنسور 200 مگاپیکسلی خود را در سال 2023 عرضه کند.
 
در شایعات اعلام شده که شرکت‌های مختلفی مثل شیائومی، موتورولا و خود سامسونگ به دنبال عرضه محصولاتی با دوربین 200 مگاپیکسلی هستند، اما مشخص نیست که این شایعات تا چه حد جدی است و چه زمانی می‌توانیم این گوشی‌ها را در بازار ببینیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.