تجارت الکترونیک

رمز ارز

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2022
11:04 سه شنبه، 21ام دیماه 1400
کد خبر: 132202

پایان رویای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی

 
طی سال های اخیر استفاده از ماینرها برای استخراج رمز ارزها بسیار رایج شده و در این میان برخی افراد با استفاده از سری های کارت گرافیکی اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کرده بودند که به نظر می رسد این عمل با کارت های گرافیکی جدید ممکن نباشد.
 
 شرکت های سازنده کارت های گرافیکی کامپیوتری در اقدامی هماهنگ و حساب شده، محصولات خود را به نوعی طراحی می کنند که امکان استخراج ارزهای دیجیتال با آن ها ممکن نبوده و در عین حال در عملکرد گرافیکی آن ها تغییری ایجاد نشود.
به تازگی یک کارت گرافیک ۱۹۹ دلاری جدید گیمر محور طراحی شده است که اگرچه قابلیت های گرافیکی بسیار بالایی ارائه می کند اما برای کریپتوماینرها کمتر مطلوب است. در این میان برخی منتقدین معتقد هستند اگر چه شرکت های سازنده کارت گرافیکی تلاش می کنند تا مشکلات مربوط به اسکالپرها و کمبود عرضه را کاهش دهند، اما تغییرات ایجاد شده با هدف اعمال محدودیت در استخراج ارزهای دیجیتال ممکن است باعث کاهش عملکرد این کارت ها در دنیای گیم و بازی شود.
گفتنی است غول سخت افزار کامپیوتر AMD در نمایشگاه CES امسال از نسخه کارت گرافیکی Radeon RX 5500 XT جدید خود رونمایی کرد که کارشناسان این شرکت امیدوارند بازارهای جهانی را تسخیر کند. 
 
در این رابطه لورا اسمیت از مدیران ارشد AMD  در مصاحبه ای با PCWorld، اعلام کرد: ما واقعاً این کارت گرافیکی جدید را بهینه کرده ایم تا در بازار، هدف نخست عاشقان بازی باشد. شما می توانید این کارت گرافیکی را با روشی که ما این بخش را پیکربندی کردیم، مشاهده کنید. این یک اندازه فریم بافر واقعاً خوب برای اکثر بازی‌های رده گرافیکی AAA است، اما این کارت گرافیکی به نوعی طراحی شده است که اگر شما در حال انجام فعالیت‌ های مرتبط با بلاک چین یا فعالیت‌  های استخراج رمز ارز باشید، برایتان کاربرد نداشته و نتیجه ای به دست نخواهید.
 
به گزارش خبرگزاری sinapress، کارت‌های گرافیکی ماه‌ هاست که در این زمینه با کمبود مواجه شده اند و استفاده استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از کارت گرافیکی باعث ایجاد اختلال در بازار توزیع و عرضه این محصولات شده است، اگرچه ممکن است به زودی پس از ممنوعیت چین برای استخراج ماینینگ در داخل مرزهایش، این بازار با گشایش مواجه شود.
 
البته باید اذعان داشت چالش های متعددی در رابطه با جنگ مستقیم شرکت های سازنده کارت های گرافیکی و استخراج کنندگان رمز ارزها وجود دارد و تغییر ساختار کارت های گرافیکی باعث می شود این فناوری با نواقصی همراه شود. برای نمونه چند روز پیش تحلیل گران PC Gamer مقاله ای را منتشر کردند که در آن کارت گرافیک جدید AMD را  نقد کرده و اعلام شد این محصول جدید از نظر ساختار و قدرت بدتر از پردازنده گرافیکی  AMD ساخته شده در شش سال پیش  است. به گزارش سیناپرس، البته این مقاله مدل جدید کارت های گرافیکی را با نسخه های از نظر با پهنای باند حافظه بالاتر، هسته های بیشتر و واحدهای بافت بیشتر مقایسه می کند. در خاتمه این منتقدان می ‌گویند قبل از داوری نهایی منتظر بررسی‌های تکمیلی هستند و فعلا نمی توان به طور قطعی در مورد کارت های گرافیکی جدید نظر داد اما ممکن است ساخت کارتی که در بازی موثر و در ماینینگ بد باشد، دشوار باشد.
 
به گزارش سیناپرس، اگر گیمرها بتوانند کارت ‌های گرافیکی را دریافت کنند که واقعاً خوب عمل کند، خبر خوبی است و اگر استخراج ارزهای دیجیتال نیز کند شود، این نیز خبر خوبی است زیرا استخراج ارزهای دیجیتال انرژی زیادی مصرف  و گرمای زیادی تولید و در مجموع برای محیط زیست خوب نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.