بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 12, 2022
11:41 چهارشنبه، 22ام دیماه 1400
کد خبر: 132255

سازمان برنامه و بودجه: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال ایجاد سامانه‌ای برای خرید نان هستند

 
رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس از راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور مدیریت هزینه خرید نان خبر داد.
 
«مسعود میرکاظمی» با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حال بررسی طرحی برای آماده‌سازی یک سامانه خرید نان برای مدیریت هزینه نان هستند، گفت: «اگر این سامانه راه‌اندازی شود، به راحتی مسئله نان حل خواهد شد.»
 
میرکاظمی با اشاره به بخشی از این روش گفت: «اگر فردی در نانوایی خرید کند، به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد و از حساب فردی که خرید کرده است همچنان قیمت قبلی کسر می‌شود. این موضوع با استفاده از یک سامانه به راحتی مدیریت خواهد شد.»
 
او با اشاره به اینکه قرار بر این بود که دارو و نان حلقه آخر حذف ارز 4200 تومانی باشند از اجرای روش‌هایی برای مدیریت هزینه‌ نان خبر داد و گفت: «تاریخ دقیق اجرای این برنامه بستگی به مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد.»
 
تولد سامانه‌ای برای نان سفره‌ها
بر اساس توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه به نظر می‌رسد باید منتظر راه‌اندازی سامانه‌ای جدید با روش‌ها و زیرساخت‌های دولتی و حاکمیتی باشیم. جزئیات طرحی که قرار است نان را هم راهی سامانه‌های نوپا کند همچنان روشن نیست.
 
ورود بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم به روشنی درباره این موضوع روشن نشده است. اما رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مصاحبه کوتاه خود تاکید کرده که مسئله نهاده‌های دامی در اولویت قرار دارد و جریان نان بعد از این موضوع اجرا خواهد شد.
 
این در حالی است که او تاکید کرده همه این برنامه‌ها تا پیش از پایان سال باید به نتیجه برسد تا بعد از تصویب نهایت بودجه سال 1401 در سال آینده شاهد اجرای آن باشیم.
 
به هر روی این اظهار نظر رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد کاربران قرار گرفته و مردم حالا نگران قیمت نان در سال آینده هستند. هرچند همچنان هیچ توضیح شفافی برای قیمت‌گذاری و روش کار ای سامانه ارائه نشده است.
 
حالا باید دید سامانه‌ای که برای راه‌اندازی آن تا پایان سال کمتر از 3 ماه فرصت است، چگونه نان ارزان‌تر را بر سر سفره‌های مردم خواهد آورد و سود بیشتری را هم به نانوا می‌رساند.
 
پیش‌تر دولت با کمک برخی استارتاپ‌ها کالاهای اساسی را به قیمت دولتی به دست مردم می‌رسانید، روندی که البته با مخالفت برخی فروشگاه‌های اینترنتی مواجه شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.