اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 13, 2022
13:03 پنجشنبه، 23ام دیماه 1400
کد خبر: 132294

کاخ سفید از شکایت علیه فیس بوک پشتیبانی کرد

 
کاخ سفید از تصمیم قاضی آمریکایی برای رد درخواست فیس بوک درباره عدم ثبت شکایت آنتی تراست پشتیبانی کرده است.
 
 به نقل از رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت:ما از تصمیم دادگاه خوشحال شدیم. کاخ سفید و رییس جمهور آمریکا( جو بایدن) به طور آشکار معتقدند به رقابت بیشتری در صنعت فناوری نیاز است.
 
این در حالی است که فیس بوک از جیمز بوزبرگ قاضی دادگاهی در واشنگتن خواسته بود تا یک شکایت آنتی تراست را رد کند. دولت در این شکایت از دادگاه خواسته بود فیس بوک را وادار به فروش واتس اپ و اینستاگرام کند.
 
اما قاضی دادگاه اعلام کرد شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا منصفانه است و می تواند ثبت شود. این یکی از بزرگترین چالش های دولت آمریکا در مقابل شرکت های بزرگ فناوری طی چند دهه اخیر است.
 
البته به گفته قاضی، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نمی تواند ادعاهایی مبنی بر امتناع فیس بوک از مجوزهای همکاری با برنامه های رقیب به عنوان راهی برای حفظ سلطه خود بر بازار را مطرح کند .
 
او افزود: این سیاست ها در سال ۲۰۱۸ کنار گذاشته شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.