تبلت

تلفن همراه

گوشی

January 14, 2022
12:56 جمعه، 24ام دیماه 1400
کد خبر: 132308

زنی به اتهام سرقت سه هزار آیپاد از دانش آموزان به 18 سال زندان محکوم شد

 
زنی 46 ساله از کارکنان مدرسه‌ای در نیومکزیکو به اتهام سرقت بیش از 3000 آیپاد از کودکان به 18 ماه زندان فدرال محکوم شد. گفته می‌شود این زن با فروش آیپادها در بین سال‌های 2013 تا 2018 بیش از 800 هزار دلار سود کرده است.
 
با توجه به توافق‌نامه او و اسناد دادگاه، ظاهرا این زن برنامه خود را از سال 2013 آغاز کرده، زمانی که او مسئول برنامه‌ای برای مدرسه تلفیقی مرکزی نیومکزیکو بود که برای ارائه وسایل به دانش‌آموزان بومی آمریکایی ساکن در مناطق قبایلی طراحی شده بود.
 
فروش آیپاد های دزدیده شده در فروشگاه‌های آنلاین
استوک در این برنامه قرار بود با دریافت کمک‌های مالی فدرال نسبت به خرید آیپاد اقدام کند و آن‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع کند، اما به نظر می‌رسد با کمک دوستان خود آیپاد‌ها را به مریلند ارسال و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت قابل توجهی به فروش می‌رساندند. البته مشخص نیست که این زن، آیپادهای مورد نیاز کودکان یا دستگاه‌های غیر قابل استفاده را دزدیده است.
 
طبق گفته دادستانی ایالات متحده در ناحیه مریلند، فرد دیگری با نام «ساوراب چاولا» نیز در این پرونده حضور داشته که لوازم الکترونیکی و سایر کالاهای دزدیده شده را خریداری و آن‌ها را در eBay و آمازون به فروش می‌رسانده است. در گزارش منتشر شده، همچنین آمده است که چاولا با یک مدیر مرکز توزیع فدکس (FedEx) همکاری داشته تا پیش از رسیدن برخی بسته‌ها به مشتریانی مانند وال‌مارت آن‌ها را بدزد و طبق اسناد دادگاه، چاولا به او 1.5 میلیون دلار پرداخت می‌کرده است.
 
این زن اعتراف کرد که بین سال‌های 2013 تا 2018 بیش از 800 هزار دلار از فروش آیپادهای دزدیده شده درآمد داشته است. در حالی که او به 18 ماه زندان محکوم شده است، چاولا پس از ناتوانی در پرداخت بیش از 700 هزار دلار مالیات به 66 ماه حبس محکوم شده است. فرد دیگری تحت عنوان «جیمز بندر» که به چاولا اجازه داده بود از حساب‌های eBay و پی‌پل خود برای فروش دستگاه‌های دزدیده شده استفاده کند نیز به یک سال و یک روز محکوم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.