سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2022
14:37 شنبه، 25ام دیماه 1400
کد خبر: 132332

۶۷ نرم‌افزار بومی در حوزه فین تک مورد حمایت قرار گرفت

 
ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از شرکت‌ های طراح و تولیدکننده ۶۷ نرم افزار بومی در حوزه فناوری های نوین مالی (فین تک) حمایت کرد.
 
به گزارش معاونت علمی، ارائه خدمات مالی با استفاده از فناوری‌های نوین، نوآورانه‌تر و خلاقانه‌تر شده و این فناوری‌ها ایجاد تحول در صنعت مالی و بانکداری را سرعت بخشیدند.
 
فین‌تک خدماتی است که به «کاهش هزینه‌ها»، «حذف بروکراسی‌ها و شکستن محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی» و «توانایی هوشمندانه ارزیابی خطرها و ریسک‌های احتمالی» می‌انجامد. این کار با طراحی ۶۷ نرم‌افزار بومی در ایران در حال توسعه یافتن است؛ خدماتی که قرار است بنیان ارائه خدمات مالی و بانکی در کشور را متحول کند.
 
فین تک یا فناوری‌های نوین مالی یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های صنعت مالی است که توسعه و تکامل سریع آن، مرهون توزیع اقتصاد، قوانین بین‌المللی و توسعه فناوری اطلاعات است.
 
بررسی‌های انجام گرفته در اقتصاد جهانی، حاکی از افزایش سریع شرکت‌های حوزه فین تک است که در صنعت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند. ایران هم چند سالی است با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه ورود کرده و تعداد مجموعه‌های فعال این حوزه به سرعت در حال رشد است.
 
ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از این شرکت‌ها و طراحی و تولید محصولات حمایت کرده و بر همین اساس تاکنون ۶۷ نرم‌افزار بومی با تلاش این شرکت‌ها در اطلس جهانی اقتصاد دیجیتال، ثبت شده است.
 
«پلتفرم مدیریت هوشمند و اتوماتیک پس اندازها»، «نرم افزار مدیریت ریسک نقدینگی»، «نرم‌افزار ریسک بازار»، «سامانه امنیتی رمزنگاری»، «سامانه برنامه‌ریزی و مدیریت سبد پروژه‌ها»، «سامانه یکپارچه معاملات برخط»، «نرم‌افزار کارگزاری قرادادهای آتی سکه»، «نرم‌افزار معاملات برخط»، «سامانه صدور بیمه نامه» و اپلیکیشن‌های موبایلی از جمله نرم‌افزارهایی هستند که برای توسعه بازار فین‌تک ارائه شده‌اند.
 
آمارهای موجود بیانگر این است که چشم‌اندازی مثبت، در انتظار سرمایه‌گذاری حوزه فین‌تک در دنیا است که همین امر سبب شده تا این حوزه در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و تقاضای زیادی برای خدمات نوآورانه و فناورانه مالی در بین فعالان حوزه کسب‌وکار شکل گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.