سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 20, 2022
12:03 پنجشنبه، 30ام دیماه 1400
کد خبر: 132493

تشکیل پرونده جنایی برای راننده خودروی تسلا

3232-696x470.jpg
دادستان‌های کالیفرنیا برای مالک خودروی الکتریکی تسلا مدل اس که در جریان یک سانحه تصادف در سال ۲۰۱۹، دو نفر را به کشتن داد، پرونده جنایی تشکیل دادند.
 
طبق گزارش آسوشیتد پرس، در این تصادف مرگبار که روز ۲۹ دسامبر سال ۲۰۱۹ در منطقه گاردنا واقع در حوالی شهر لس‌انجلس رخ داد، کوین جورج عزیز ریاض با خودروی تسلا مدل اس مشکی‌رنگ خود که در حالت «آتوپایلوت» در حال حرکت بود، از چراغ قرمز عبور و با خودروی هوندا سیویک تصادف کرد که بر اثر شدت برخورد، دو نفر کشته شدند.
 
این برای اولین بار است که در ایالات متحده و برای یک مالک خودروی تسلا که در حالت آتوپایلوت تصادف می‌کند، پرونده جنایی تشکیل می‌شود. طبق اتهاماتی که دادگاه عالی کالیفرنیا ثبت شده، ریاض اکنون با دو اتهام قتل عمد از طریق یک وسیله نقلیه مواجه شده است. در حال حاضر، این مالک خودروی تسلا به قرار وثیقه آزاد است.
 
حالت اتوپایلوت که قادر به کنترل فرمان و ترمز خودروست و می‌تواند در برخی بزرگراه‌ها، تغییر بین لاین‌ها را نیز انجام دهد، اخیرا به طور سخت‌گیرانه‌ای تحت نظارت نهادهای قانونگذار فدرال قرار گرفته است.
 
در سال گذشته، سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، تحقیقاتی را پیرامون چندین مورد تصادف خودروهای تسلا که در همه آنها حالت آتوپایلوت فعال بود، آغاز کرد. در سال‌های قبل نیز چند تصادف مرگبار توسط خودروهای تسلا و قابلیت اتوپایلوت گزارش شده و خانواده سرنشینان فوت‌شده از تسلا شکایت و این شرکت را در این حوادث مقصر دانسته‌اند.
 
با این حال، تسلا همواره به رانندگان خودروهای خود توصیه می‌کند که در حین رانندگی باید تمام‌وقت حواسشان به جاده و دستشان روی فرمان باشد. با این حال، تسلا هنوز سیستم‌های پیشرفته‌ای همچون ردیابی چشم مادون قرمز را برای اطمینان از توجه رانندگان به جلو و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی در این خودروها تعبیه نکرده است.
 
بر اساس استانداردهای «انجمن مهندسان خودرو» آمریکا، سیستم آتوپایلوت تسلا در دسته‌بندی سطح۲ جای گرفته که رانندگان را ملزم می‌کند دست خود را روی فرمان نگه داشته و نگاهشان همواره به جاده باشد.
 
برخی از رانندگان خودروهای تسلا نیز که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند، توسط پلیس دستگیر شده‌اند. برخی نیز با انتشار ویدیوهایی از خود در حین استفاده از حالت پایلوت نشان دادند که روی صندلی مسافر یا صندلی عقب در حال استراحت هستند.
 
در خصوص تصادف سال ۲۰۱۹ نیز که به کشته شدن دو نفر انجامید، باید گفت که سازمان ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا ضمن تایید فعال بودن حالت آتوپایلوت، در حال حاضر مشغول بررسی و تحقیق بیشتر پیرامون این اتفاق است و گفته می‌شود که به زودی نتایج این تحقیقات منتشر خواهد شد.
 
سخنگوی این سازمان به افراد یادآور شده که فعلا هیچ وسلیه نقلیه تجاری قادر به رانندگی به صورت تمام خودران نیست و حتی محصولات مجهز به سیستم رانندگی L۲ نیز به کمک و کنترل راننده نیاز دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.