اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 3, 2022
12:26 پنجشنبه، 14ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132931

تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک کاهش یافت

 
ارزش سهام متا روز گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت و از سوی دیگر تعداد کاربران روزانه فعال فیس بوک در سراسر جهان نسبت به ۳ ماهه قبل کاهش یافته و از ۱.۹۳۰ به ۱.۹۲۹ میلیارد نفر رسیده است.
 
 به نقل از رویترز، ارزش سهام متا (شرکت مادر فیس بوک) روز گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت زیرا پیش بینی های این شرکت از درآمدش کمتر از انتظارات بود. دلیل کاهش پیش بینی ها، تغییرات در قوانین حریم خصوصی اپل و همچنین رقابت شرکت های دیگر مانند تیک تاک برای دستیابی به کاربران است.
 
طبق اطلاعات موجود برای نخستین بار تعداد کاربران روزانه فعال فیس بوک در سراسر جهان نسبت به ۳ ماهه قبل کاهش یافته و از ۱.۹۳۰ به ۱.۹۲۹ میلیارد نفر رسیده است.
 
متا یکی از دلایل این کاهش را تغییر قوانین حریم خصوصی اپل اعلام کرده است. این تغییرات سبب شده وضعیت برندهای مختلف برای هدف گرفتن و اجرای تبلیغات خود در فیس بوک و اینستاگرام سخت تر شود. علاوه بر آن، این شرکت به چالش های اقتصادی دیگر مانند اختلال در زنجیره ذخایر نیز اشاره کرده است.
 
براساس تغییرات قوانین حریم خصوصی اپل، کاربران می توانند اجازه ردیابی فعالیت هایشان را ندهند و در نتیجه تبلیغ کنندگان داده های کمتری برای توسعه محصولات جدید در اختیار خواهند داشت و دانش آنها از بازار نیز کاهش می یابد.
 
این درحالی است که فیس بوک با فشار از جانب پلتفرم های دیگر مانند تیک تاک و یوتیوب نیز فشار روبرو است و تخمین می زند رشد درآمد آن در سه ماهه آینده به دلیل رقابت بیشتر کندتر شود.
 
فیس بوک اعلام کرد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی تعداد کاربران فعال ماهانه آن ۲.۹۱ میلیارد نفر بوده است. این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل از آن هیچ رشدی نداشته است.
 
دوساعت پس از کاهش ارزش سهام فیس بوک در بورس، ارزش بازاری آن ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.
 
متا که پس از گوگل دومین پلتفرم تبلیغات دیجیتال بزرگ جهان است، قبلا هشدار داده بود کسب و کار تبلیغاتش در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی با عدم قطعیت های متعددی روبرو بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.