اینترنت و شبکه

بازی

فناوری اطلاعات

February 5, 2022
14:42 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132995

ساتیا نادلا: متاورس دنیایی بدون مرز از بازی‌هاست

278.jpg
شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیس بوک( که جدیدا نام خود را به Meta تغییر داده)، متاورس را دنیایی مجازی و سه بعدی معرفی کردند که افراد در آن می‌توانند با استفاده از آواتارها با یکدیگر آشنا شده و تعامل داشته باشند. کاربران نیز بلافاصله شروع به مقایسه این دنیای جدید با دنیای بازی‌های ویدیویی کردند. مدیرعامل مایکروسافت این هفته اعلام کرد که تجربه این شرکت در زمینه بازی‌های ویدیویی در دنیای متاورس کارآمد خواهد بود.
 
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت جدیدا در مصاحبه‌ای با نشریه Financial Times شرکت کرد و در این مصاحبه از پتانسیل‌های متاورس و شباهت‌های آن با دنیای بازی‌های ویدیویی صحبت کرد. وی در آخر صحبت‌های خود نتیجه گیری کرد که این دو مقوله عملا در یک دسته بندی قرار می‌گیرند.
 
نادلا در این جلسه به ۲۰ سال تجربه کنسول بازی ایکس‌باکس و طیف متنوع بازی‌هایی که مخصوص این کنسول توسط مایکروسافت ساخته شد، اشاره کرد و گفت:« خیلی زود زمانی می‌رسد که آواتارها یا هولوگرام‌های ما یا حتی نسخه دو بعدی از آنها، به جای ما در اتاق کنفرانس جلسه تشکیل خواهند داد.»
 
به عقیده ساتیا نادلا، جلسات کنفرانس به زودی توسط آواتارهای دنیای متاورس برگزار می شوند.
نادلا در ادامه اعلام کرد که  ابزارهای ساخت بازی به زودی در دسترس طیف گسترده‌تری از کاربران متاورس قرار خواهد گرفت. یکی از مثال‌هایی که نادلا در این جلسه به آن اشاره کرد، نسخه شبیه سازی یک کارخانه دیجیتالی بود. به عقیده نادلا، نسل جدید همین حالا نیز به استفاده از آواتارها در دنیای بازی‌های ویدیویی عادت دارند و به همین دلیل  استفاده از آواتارها در دیگر زمینه‌ها نیز برای آنها ساده‌تر خواهد بود.
 
نادلا در ادامه مصاحبه طولانی  خود، به دیگر موضوعات نیز اشاره کوتاهی کرد مثلا آینده بازار کار شغل‌های دور کاری و اینترنتی که افراد تنها با استفاده از آواتارهای خود می‌توانند هویت‌های ثابت داشته و وظایف شغلی خود را از طریق آنها انجام دهند.
 
بر اساس گزارش‌های جدید، عملی کردن ایده‌های مایکروسافت در دنیای متاورس برای این شرکت دردسر ساز شده است. مایکروسافت عرضه نسخه جدیدتر HoloLens که با همکاری سامسونگ طراحی شده را کنسل کرد و بسیاری از کارمندان این حوزه، با هدف پیوستن به Meta، مایکروسافت را ترک کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.