سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 5, 2022
16:30 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133008

اپل: روشنایی نمایشگر مک بوک پرو 2021 و پرو دیسپلی XDR در دمای بالا کاهش می‌یابد

 
اپل در سند پشتیبانی جدید خود توضیح می‌دهد زمانی که نمایشگر مک بوک پرو با نمایشگر Liquid Retina XDR یا مانیتور Pro Display XDR بسیار داغ می‌شود، سیستم آن به طور خودکار «علامت خطر» را نشان داده و در این زمان روشنایی صفحه کاهش پیدا می‌کند.
 
غول فناوری در سند خود توضیح می‌دهد که نمایش علامت احتیاط در نوار منو یا منوی Display مرکز کنترل (Control Center) مک بوک پرو 2021 یا مانیتور Pro Display XDR اپل به این معناست که نمایشگر آن در حالت کم مصرف قرار گرفته که با این وجود روشنایی آن محدود می‌شود.
 
اپل توضیح می‌دهد که اگر دمای محیط اتاق بالا باشد یا کاربران برای مدت طولانی محتوای روشن پخش کنند، احتمالا این وضعیت برای آن‌ها رخ خواهد داد. با این وجود، برای برطرف کردن این پیغام خطا چندین راه‌حل ابتدایی ارائه شده که شامل کاهش دمای اتاق و خاموش کردن مک به طور موقت برای خنک شدن آن می‌شود.
 
مشکل روشنایی مک بوک پرو چگونه برطرف می‌شود؟
برای برطرف کردن این مشکل، سازنده آیفون در مک بوک پرو با نمایشگر Liquid Retina XDR توصیه می‌کند تا از تمام برنامه‌هایی که به طور قابل توجه باعث مصرف منابع سیستم می‌شوند، خارج شوید. همچنین استفاده از حالت مرجع Apple XDR Display یا Pro Display XDR برای برطرف کردن این پیغام مفید خواهد بود.
 
از سایر راه‌حل‌ها می‌توان به کاهش دمای اتاق، بستن یا پنهان کردن پنجره‌های با محتوای HDR و قرار دادن مک به مدت 5 تا 10 دقیقه روی حالت Sleep اشاره کرد.
 
اپل در نهایت اشاره می‌کند کاربرانی که دمای محیط اتاق آن‌ها زیر 25 درجه سلسیوس است و به طور مداوم با این مشکل مواجه می‌شوند، باید برای کمک و برطرف کردن مشکل خود با پشتیبانی اپل تماس بگیرند.
 
به نظر نمی‌رسد که این مشکل توسط کاربران زیادی مشاهده شده باشد، زیرا از عرضه نمایشگرهای Pro Display XDR بیش از دو سال می‌گذرد و اپل به تازگی سند پشتیبانی خود را منتشر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.