اپلیکیشن

امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 7, 2022
11:04 دوشنبه، 18ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133062

رمزگذاری سرتاسر مطمئن‌ترین راه‌ برای محافظت از کاربران است

 
یک نهاد متولی نظارت بر امنیت اطلاعات در بریتانیا اعلام کرده است که تاخیر در معرفی و به کارگیری رمزگذاری سرتاسر، همه افراد از جمله کودکان را در معرض خطر قرار می دهد.
 
 به نقل از گاردین؛ سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه ای بریتانیا ( آفکام) به تازگی اعلام کرده است که رمزگذاری قوی ارتباطات دیجیتال، ایمنی آنلاین کودکان را افزایش داده و از آنها در برابر تهدیداتی چون باج گیری اینترنتی، محافظت می‌کند. این در حالی است که سرویس یاد شده به کسب و کارها نیز اجازه می‌دهد به صورت امن با یکدیگر و مخاطبان خود در ارتباط باشند.
 
سازمان یاد شده این نکات را در حالی اعلام کرد که به تازگی کمپینی تحت حمایت دولت بریتانیا در مخالفت با رمزگذاری سرتاسر به وجود آمده است و مدعی است که دولت و صاحبان پلتفرم‌ها با پیشبرد فرایند رمزگذاری سرتاسر در پیام‌های خصوصی افراد به راحتی نظارت خود را بر کودک آزاری از دست می‌دهند.
 
استفان بونر، مدیر اجرایی نوآوری و فناوری آفکام در این مورد گفت: «رمزگذاری سرتاسر، نقش مهمی در حفاظت از حریم خصوصی و امنیت آنلاین ما ایفا می‌کند. این امر با اجازه ندادن به مجرمان و سوء استفاده کنندگان برای ارسال محتوای مضر برای کاربران یا دسترسی به تصاویر یا مکان آن‌ها، ایمنی آنلاین کودکان را تقویت می‌کند.»
 
این در حالی است که فعالان ایمنی کودکان هشدار داده‌اند که برنامه‌های رمزگذاری با اطمینان از اینکه فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند محتوای آن‌ها را مشاهده کنند، اجرای قانون را دشوار ساخته و امکان دیدن پیام‌ها را از پلتفرم‌های فناوری می‌گیرد.
 
بونر در ادامه سخنان خود افزود: «دسترسی به محتوای رمزگذاری شده تنها راه برای دستگیری سوء استفاده کنندگان نیست. روش‌های دیگری که توسط مجریان قانون استفاده می‌شود، مواردی چون نفوذ در حلقه‌های سوء استفاده، گوش دادن به گزارش‌های کودکانی که هدف سوءاستفاده‌گران قرار می‌گیرند و استفاده از شواهد و مدارک فعالیت محکومان را شامل می‌شود.»
 
وی در مورد امکان بازنگری در استفاده از این روش نیز گفت: «تا زمانی که عواقب و نتایج اجرای این طرح به درسی بررسی نشود، به سختی می‌توان امکان بازنگری در ایده کلی لزوم پیشبرد رمزگذاری سرتاسر ایجاد کرد و تأخیر در استفاده از آن همه کاربران، از جمله کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.»
 
سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه ای بریتانیا ( آفکام) که وظیفه نظارت بر حفاظت از داده‌های افراد در بریتانیا را بر عهده دارد، به این جمع بندی و نتیجه رسیده است که رمزگذاری سرتاسر یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای محافظت از داده‌های کاربرانی است که از پلتفرم‌های پیام‌رسان بزرگ استفاده می‌کنند.
 
در حال حاضر، برخی شرکت‌های فناوری نیز در حال حرکت به سمت اجرای این فرایند در چرخه فعالیت خود هستند. پیام رسان واتس اپ، متعلق به شرکت متا در مقطع کنونی از این فناوری بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که دیگر شرکت‌های تحت مالکیت مارک زاکربرگ، مانند فیسبوک مسنجر و اینستاگرام نیز این امر را در دستور کار دارند.
 
دامیان هیندز، وزیر امور داخلی بریتانیا در واکنش به حواشی اخیر اعلام کرد که کمپین تحت حمایت دولت به نام «جایی برای پنهان شدن نیست»، صرفاً خواستار مناظره متعادل‌تر میان کارشناسان در مورد این موضوع است.
 
وی طی مقاله‌ای در تایمز نوشت: «این خطر وجود دارد که رمزگذاری سرتاسر، بدون قابلیت‌های ایمنی مناسب، شرکت‌ها و مجریان قانون را کور کند و ما را به عقب براند. نه این دولت و نه جامعه در کل نمی‌توانند این امر را بپذیرند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.