اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 17, 2022
12:58 پنجشنبه، 28ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133372

حالت ایمنی توییتر دردسترس کاربران بیشتری قرار می‌گیرد

 
 
حالت ایمنی توییتر برای حدود نیمی از کاربران در ایالات متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، کانادا و… دردسترس قرار خواهد گرفت.
 
حالت ایمنی (Safety Mode) توییتر ویژگی بتایی است که سعی می‌کند به‌صورت خودکار از نمایش ترول‌ها در فید توییتر شما جلوگیری کند. این قابلیت پیش‌تر به‌صورت محدود آزمایش شده و حالا شرکت توسعه‌دهنده تصمیم‌ گرفته است آن را دراختیار حدود نیمی از کاربران خود در تعدادی از کشورهای انگلیسی‌زبان قرار دهد. ازجمله‌ی این کشورها می‌توان به ایالات متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، کانادا و… اشاره کرد.
 
به‌گزارش 9to5mac، قابلیت جدید توییتر به‌طور فعال ترول‌ها را جست‌وجو می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن‌ها را از فید خود حذف کنید. CNET دراین‌باره توضیح می‌دهد:
 
این ویژگی که ماه سپتامبر در نسخه‌ی آزمایشی محدود راه‌اندازی شد، حساب‌هایی که از عبارات بالقوه مضر (ازجمله توهین و پاسخ‌ها و منشن‌های مکرر) استفاده می‌کنند، به‌مدت هفت روز مسدود خواهد کرد.
 
توییتر که روزانه حدود ۲۱۷ میلیون کاربر فعال دارد، برای مدت زیادی زیر فشار بود تا بیشتر با آزار و اذیت مجازی مبارزه کند. این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به‌دلیل سمی‌بودن، به‌ویژه برای زنان، با انتقاد مواجه شده است. مطالعه‌ای که سازمان عفو بین‌‌الملل و Element AI در سال ۲۰۱۸ انجام داد، نشان داد روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران زن به‌طور میانگین هر ۳۰ ثانیه یک‌ بار توییت‌های «توهین‌آمیز» یا «مشکل‌ساز» دریافت می‌کنند.
 
اگر ویژگی مذکور دردسترس حساب کاربری شما قرار گرفته است؛ اما از آن استفاده نمی‌کنید، توییتر به شما پیشنهاد می‌کند این ویژگی را هرچه‌سریع‌تر فعال کنید. توییتر گفت:
 
از زمان عرضه‌ی اولیه بتای Safety Mode در ماه سپتامبر، متوجه شدیم برخی افراد برای شناسایی تعاملات ناخواسته کمک می‌خواهند. به‌همین‌دلیل، فناوری ما اکنون پاسخ‌های بالقوه مضر یا ناخوانده را شناسایی می‌کند و از افراد در نسخه‌ی بتا می‌خواهد که حالت ایمنی را فعال کنند.
 
توییتر اخیراً قابلیت دیگری را آزمایش کرد که با انتقاد زیادی مواجه شد. ویژگی مذکور ارسال پیام‌های شخصی در این پلتفرم را آسان‌تر می‌کرد؛ اما بسیاری می‌ترسند که این امر باعث افزایش تعداد پیام‌های توهین‌آمیز شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.