تلفن همراه

فناوری

گوشی

February 21, 2022
10:58 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133489

تاریخ معرفی پوکو X4 پرو 5G افشا شد

 
مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره گوشی جایگزین پوکو X3 پرو هستیم و در روزهای گذشته علاوه بر افشای مشخصات این دستگاه، تصاویر واقعی آن هم به اینترنت راه پیدا کردند. اما پوکو X4 پرو 5G در تاریخی معرفی می‌شود؟
 
طبق اعلام یکی از منابع دنیای فناوری، «Agrawaliji Technical» باید منتظر رونمایی از این دستگاه در تاریخ 28 فوریه (9 اسفند) باشیم. این منبع مدعی شده که در این تاریخ گوشی آینده پوکو برای بازار جهانی معرفی می‌شود، بنابراین احتمالا کاربران در هند که یکی از بازارهای مهم پوکو به حساب می‌آید، باید مدت زمان بیشتری صبر کنند. البته این گوشی هوشمند نسخه مخصوص بازار هند خواهد داشت.
 
مشخصات احتمالی پوکو X4 پرو 5G
طبق گزارش‌ها، این گوشی هوشمند همان ردمی نوت 11 پرو 5G با طراحی و برندی جدید خواهد بود. در همین راستا باید منتظر استفاده از نمایشگر 6.67 اینچی امولد با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، تراشه اسنپدراگون 695، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی در این گوشی هوشمند باشیم.
 
در حالی که تقریبا در تمام بخش‌ها پوکو X4 پرو 5G نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت می‌کند، اما به تراشه بسیار ضعیف‌تری مجهز می‌شود. پوکو X3 پرو به چیپ اسنپدراگون 860 مجهز شده، اما پوکو می‌خواهد برای نسل بعدی‌اش به سراغ تراشه ضعیف اسنپدراگون 695 برود. بنابراین این دستگاه یکی از ویژگی‌های محبوبش را از دست می‌دهد، اما از سوی دیگر به دوربین و نمایشگر باکیفیت‌تر مجهز می‌شود.
 
پوکو X4 پرو 5G در کنار دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، به دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو هم مجهز خواهد شد. همچنین در بالاترین نسخه باید منتظر استفاده از 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 باشیم. از سایر مشخصات احتمالی آن می‌توان به سیستم عامل پیش فرض اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 13 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.