تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

گوشی

February 22, 2022
14:39 سه شنبه، 3ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133546

تعویق عرضه آیفون تاشو تا 2025: اپل ایده مک‌بوک مجهز به نمایشگر تاشو را بررسی می‌کند

 
مدت‌هاست که شایعاتی درباره آیفون تاشو شنیده می‌شود، اما گزارشی جدید حاکی از آن است که عرضه این گوشی احتمالا تا سال 2025 به تعویق افتاده. از سوی دیگر اما اپل ایده طراحی یک مک بوک تمام صفحه با پنل تاشو را در نظر دارد.
 
طبق اعلام «راس یانگ»، تحلیلگر بازار نمایشگرها و مدیرعامل DSCC، عرضه آیفون تاشو که شایعات مربوط به آن از مدت‌ها پیش مطرح شده بود، تا 2025 به تاخیر افتاده است. پیش‌تر گفته شده بود که می‌توانیم این دستگاه را در سال 2023 یا 2024 ببینیم، اما با توجه به مشکلات زنجیره تامین، به نظر می‌رسد که اپل عجله‌ای برای ورود به بازار گوشی‌های تاشو ندارد.
 
با این حال، تیم‌های اپل ظاهرا در حال بررسی ایده لپ‌تاپی تمام صفحه با پنلی تاشو هستند. گفته شده که کوپرتینویی‌ها برای تولید یک مک بوک 20 اینچی تاشو با تامین‌کنندگان خود گفتگو می‌کنند. یانگ می‌گوید این دستگاه می‌تواند آغازگر دسته‌بندی جدیدی در محصولات اپل باشد.

 
مک بوک مجهز به نمایشگر تاشو دو کاربرد دارد
مک‌بوکی با نمایشگر تمام صفحه که می‌تواند تا شود، محصولی با دو کاربرد خواهد بود که قادر است همراه با کیبورد مجازی به عنوان نوت‌بوک یا به عنوان یک نمایشگر 20 اینچی همراه با کیبورد فیزیکی جداگانه استفاده شود. یانگ می‌گوید اپل به دنبال استفاده از رزولوشن 4K یا بالاتر روی این نمایشگر است.
 
پنجره زمانی عرضه مک‌بوک تاشو احتمالا برای بعد از 2025، یعنی در حوالی 2026 یا 2027 در نظر گرفته شده است. گفته شده که علاقه اپل به ساخت لپ‌تاپ تاشو می‌تواند خبر خوبی برای کلیت بازار محصولات تاشو باشد.
 
راس یانگ در گذشته چندین بار به درستی از برنامه‌های اپل از جمله وجود نمایشگر پروموشن در آیفون 13 پرو، اندازه صفحه نسل ششم آیپد مینی و وجود نمایشگر Mini-LED با پروموشن در مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی خبر داده بود. با این حال، هنوز نمی‌توانیم با قطعیت این گزارش را بپذیریم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم بقیه منابع آگاه در این باره چه اطلاعاتی ارائه می‌کنند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.