5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

March 2, 2022
9:50 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133798

رئیس FCC همزمان با اعلام حراج تکه باند 2.5گیگاهرتز: زمان برداشتن گام جدیدی برای مدیریت نوآورانه فرکانس فرارسیده است

 
FCC_chair_JessicaRosenworcel_MWC22.jpg
 
 
ICTna.ir – رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا در سخنرانی کلیدی خود در کنگره جهانی موبایل (MWC) استفاده کرد تا اعلام کند که حراج بعدی طیف باند میانی ایالات متحده آمریکا در جولای 2022 برگزار خواهد شد، او همچنین بر نیاز آنی به شروع برنامه ریزی برای 6G از هم اکنون به طور همزمان تاکید داشت و گفت باید سیاست های نوآورانه تری برای مدیریت طیف فرکانسی ایجاد شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روزن وورسل گفت: "من هیجان زده هستم که اعلام کنم ایالات متحده آمریکا یک حراج طیف میانی دیگر را به زودی برگزار خواهد کرد. در ماه جولای، حراج باند 2.5 گیگاهرتز را کلید خواهیم زد. این تنها تکه باند بزرگ از طیف باند میانی پیوسته است که در فرکانس کمتر از 3 گیگاهرتز برایمان باقی مانده و آن را به بهترین شکل ارائه خواهیم کرد.
 
او گفت: تکه باندهای رادیویی موجود در این حراج به گسترش خدمات 5G فراتر از شهرهای پرجمعیت کمک می کند.
 
او همچنین گفت که FCC قصد دارد به همکاری با شرکای فدرال خود "برای یافتن راه هایی برای تجاری سازی طیف و در دسترس قرار دادن امواج رادیویی برای حراج در باند 3.1 گیگاهرتز تا 3.45 گیگاهرتز" توجه کند.
 
روزن وورسل خاطرنشان کرد که یکی از اولین اقدامات او به عنوان رئیس FCC این بود که ایالات متحده را به طیف باند میانی برای 5G هدایت کند. او گفت: «این طیف برای تحقق وعده‌های داده شده برای عرضه خدمات 5G و اطمینان از دسترسی هر چه بیشتر مردم "کلیدی" است.»
 
در همین حال، او تصریح کرد که در حال حاضر به دنبال پیشرفت و تمرکز روی فناوری 6G است: این روزهای ابتدایی سیکس جی است. اما اگر از تجربه خود در راه اندازی 5G چیزی یاد گرفته باشیم، این است که خدمات بی سیم برای امنیت اقتصادی و ملی اهمیت دارد و باید هوشمندانه تر رفتار کنیم.
 
در دسترس بودن طیف یک نگرانی آشکار است و رئیس اف سی سی میگوید به دنبال شناسایی امواج در باند 7 گیگاهرتز تا 15 گیگاهرتز است و در عین حال استفاده از فرکانس های فوق العاده بالا را نیز در سازمان تحت امرش، بررسی می کند.
 
علاوه بر این، او تصریح کرد که سیاست های مدیریت فرکانس نیازمند تغییر اساسی است. "در گذشته بحث های ما در مورد بهره وری طیف بوده و تقریباً به طور انحصاری بر فرستنده ها متمرکز شده بودیم. اما ارتباطات بی سیم مانند یک خیابان دو طرفه است. ارتباط، تنها زمانی وجود دارد که فرستنده ها به گیرنده ها متصل باشند. در آینده، سیاست گذاران باید هم بر ارسال و هم بر دریافت تمرکز کنند. من معتقدم زمان برداشتن گام بعدی در مدیریت نوآورانه طیف فرا رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.