بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 3, 2022
12:26 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133847

افشای کد DLSS انویدیا احتمالا به عرضه نینتندو سوییچ پرو اشاره دارد

 
رخنه به سرورهای انویدیا و افشای کد منبع DLSS فقط به خود این شرکت آسیب نزده و برنامه‌های نینتندو را هم فاش کرده است. در این کد اشاراتی وجود دارد که احتمالا می‌تواند عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو را تایید کند.
 
هکرها چند روز پیش به انویدیا حمله کردند و 1 ترابایت از اطلاعات محرمانه این شرکت را دزدیدند. آن‌ها اخیرا بخشی از کد منبع DLSS 2.2 را فاش کرده‌اند که در آن اشاراتی به NVN2 دیده می‌شود. از آن‌جایی که اسم رمز API گرافیک کنسول سوییچ NVN است، NVN2 می‌تواند به API گرافیک نسخه پرو این کنسول اشاره کند.
 
افزون بر این، گفته شده که ارجاعاتی به تراشه T234 و T239 انویدیا هم در این کد وجود دارد. T234 در واقع همان چیپست Orin انویدیاست. تابستان امسال شایعه شده بود که نینتندو سوییچ پرو از تراشه انویدیا T239 استفاده خواهد کرد که یک نسخه سفارشی از T234 است.

 
نینتندو سوییچ پرو در راه است؟
همچنین، از آن جایی که «شونتارو فوروکاوا»، رئیس نینتندو اخیرا گفته بود «سوییچ به نیمه عمر خود رسیده»، این احتمال قوی‌تر است که به جای یک نسل کاملا متفاوت، شاهد عرضه مدلی پیشرفته‌تر تحت عنوان پرو باشیم که قدرت و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.
 
شایعات مربوط به سوییچ پرو مدت‌هاست در سطح اینترنت دست به دست می‌شود. بنابراین بهتر است به این گزارش‌ها با تردید نگاه کنیم و منتظر اخبار و اطلاعات موثق‌تر باشیم. با این حال، چنان‌چه نینتندو واقعا بخواهد در یک الی دو سال آینده سوییچ پرو را عرضه کند، اتفاق عجیب و غیرمنتظره‌ای رخ نخواهد داد.
 
این شرکت آخرین بار کنسول سوییچ OLED را معرفی کرد که با استقبال بدی از سوی کاربران مواجه نشد. همچنین چندی پیش در گزارشی گفته شد که فروش شرکت نینتندو از زمان معرفی کنسول سوییچ به 60 میلیارد دلار رسیده و موفقیت‌های این کنسول دستی همچنان ادامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.