رسانه‌های اجتماعی

مداخله دولت انگلیس برای مقابله با تبلیغات قلابی شبکه‌های اجتماعی

منبع: مهر
 
دولت انگلیس دیروز اعلام کرد از این پس شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی را مجبور خواهد کرد تا با تبلیغات آنلاین قلابی منتشر شده از طریق پلتفرم‌های خود مقابله کنند.
 
 به نقل از رویترز، دولت انگلیس می‌گوید شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توئیتر، فیس‌بوک و گوگل و نیز سایر پلتفرم‌های آنلاین باید آگهی‌هایی را که با هدف دریافت پول از کاربران منتشر شده و خدماتی به افراد ارائه نمی‌کنند را مسدود کنند.
 
تا به حال رگولاتوری انگلیس موسوم به آفکام و نیز برخی گروه‌های مدافع مصرف کنندگان در این کشور بارها از دولت خواسته بودند با کلاهبرداری‌های متنوعی که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، مقابله کند.
 
بر اساس پیش‌نویس قانونی که قرار است در این زمینه در انگلیس به تصویب برسد، پلتفرم‌های بزرگ اینترنتی باید از کاربران در برابر کلاهبردارانی که خود را به جای اشخاص مشهور یا شرکت‌های معتبر جا می‌زنند، محافظت کرده و جلوی سرقت اطلاعات شخصی افراد و سرمایه گذاری‌های مالی ناایمن را بگیرند و نگذارند سارقان آنلاین به حساب‌های بانکی افراد مختلف نفوذ کنند.
 
بر اساس این پیش‌نویس پلتفرم‌هایی که در این زمینه کوتاهی کنند به پرداخت حداکثر ۲۴ میلیون دلار یا معادل ده درصد از گردش مالی سالیانه شأن محکوم می‌شوند. در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۵۴ میلیون پوند کلاهبرداری آنلاین بانکی در انگلیس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲ سه برابر شده است.

​​