تلفن همراه

گوشی

March 9, 2022
11:45 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134093

گوشی‌های اوپو به قابلیت شناسایی دوربین‌های جاسوسی مجهز می‌شوند

 
 
اوپو رابط کاربری Color OS را به ویژگی جدید و متفاوتی مجهز کرده که به موجب آن، کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشنی مخصوص، دوربین‌های جاسوسی و مخفی را به راحتی شناسایی کنند.
 
این قابلیت برای کاربرانی که نگران هستند در محل سکونت یا دفتر کار آنها دوربین جاسوسی کار گذاشته شده باشد، کاربرد دارد و می‌تواند دوربین‌های مخفی را شناسایی کند. برخی کاربران حتی در زمان مراجعه به هتل نگران هستند که در اتاق آنها دوربین کار گذاشته شده باشد یا در برخی مکان‌ها نگران حریم خصوصی خود هستند. با استفاده از این قابلیت در رختکن یا در برخی محیط‌ها می‌توان به راحتی دوربین‌های جاسوسی و مخفی را تشخیص داد.
 
قابلیت شناسایی دوربین مخفی اوپو
در حال حاضر این ویژگی تنها برای گوشی‌های هوشمند اوپو فاید ایکس ۵ و اوپو فایند ایکس ۵ پرو در دسترس است. برای آنکه کاربران بتوانند از این قابلیت استفاده کنند، لازم است نسخه Color OS 12.1 را روی گوشی خود نصب کنند. البته گفتنی است پرچمداران جدید اوپو به این نسخه مجهز هستند و این شرکت اعلام کرده که در آینده نزدیک این ویژگی در دسترس سایر دستگاه‌های اوپو نیز قرار می‌گیرد.
 
کاربران سری فایند X5 لازم است اپلیکیشن تشخیص دوربین مخفی را دانلود کنند. پس از نصب، برنامه از کاربران می‌خواهد قبل از اسکن دوربین‌های مخفی، وای فای و هات اسپات گوشی خود را غیر فعال کنند. این اپلیکیشن همچنین از کاربران می‌خواهد که چراغ‌های اتاق را خاموش کنند که دلیل انجام این کار احتمالا برای تشخیص نور مادون قرمز است که بسیاری از دوربین‌های Wi-Fi برای دید در شب از آن استفاده می‌کنند.
 
زمانی که دوربین مخفی یا جاسوسی در مکانی شناسایی شود، اپلیکیشن محل قرارگیری آن را اطلاع می‌دهد و با ارسال سیگنال، نزدیک شدن به محل نصب و قرارگیری دوربین را به اطلاع کاربران می‌رساند. هر چقدر کاربر به محل دوربین نزدیک‌تر شود، سیگنال‌ها قوی‌تر خواهند شد تا اینکه در نهایت دوربین جاسوسی شناسایی شود.
 
به نظر می‌رسد اپلیکیشن تشخیص دوربین مخفی اوپو در حال حاضر تنها در چین منتشر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.