امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 9, 2022
22:51 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134121

هشدار پلیس فتا در خصوص ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو

رئیس پلیس فتا استان در خصوص ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو به تلفن همراه شهروندان هشدار داد.
 
هشدار پلیس فتا در خصوص ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودروبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی این پیامک‌ها را شیوه جدید مجرمان سایبری به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی عنوان کرد و گفت: مدتی است پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه "حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید"به تلفن همراه شهروندان ارسال و از آنان خواسته شده تا لینک سایت سامانه خدمات الکترونیکی قضائی که در پائین پیامک ارائه شده متصل شوند.
 
وی افزود: این سایت جعلی همچون سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند و سپس از کاربر می‌خواهد فیلترشکن تجهیزات شخصی خود را فعال کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند که با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت وی به سرقت رفته و حسابش خالی می‌شود.
 
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان در این خصوص هوشیار باشند و بدانند که برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی بوده و به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها طراحی شده است.
 
سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه موضوع را به سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir، بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.