اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 12, 2022
14:09 شنبه، 21ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134174

تحقیقات اتحادیه اروپا از توافق تبلیغاتی محرمانه گوگل و مِتا

 
رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس سرگرم تحقیقات درباره توافق میان غولهای اینترنتی هستند که در جریان یک تحقیقات ضد انحصارطلبی آمریکا برملا شده است.
 
 توافق محرمانه میان گوگل و مِتا (شرکت مادر فیس بوک) از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی در اتحادیه اروپا و انگلیس برای تضعیف رقابت در بازار تبلیغات دیجیتالی چند میلیارد دلاری تحت تحقیق قرار گرفته است. این تحقیقات که از سوی کمیسیون اروپایی و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس اعلام شد، جدیدترین تلاش برای بررس شیوه های کسب و کار بزرگترین شرکتهای فناوری جهان است.
 
این رگولاتورها اعلام کردند تحقیقات روی توافق سال ۲۰۱۸ متمرکز است که در شکایت ۱۰ دادستان کل ایالتی در آمریکا علیه گوگل برملا شد. یافته های تحقیقات دادستانهای کل ایالتهای آمریکا نشان داد گوگل به توافقی رسیده تا میزان رقابت فیس بوک برای دلارهای تبلیغاتی با یکی از خدمات کلیدی گوگل را محدود کند.
 
مارگارت وستاگر، نایب رئیس کمیسیون اروپا که بر رقابت و سیاست دیجیتالی نظارت دارد، گفت: اگر چنین موضوعی در تحقیقات ما تایید شود، به منزله محدود شدن و مختل شدن رقابت در بازار فناوری تبلیغات خواهد بود که به فناوریهای نمایش تبلیغات رقیب، ناشران و مصرف کنندگان لطمه می زند.
 
گوگل و مِتا اعلام کردند توافق میان دو شرکت انحصاری نبوده و دهها شرکت دیگر از توافقات مشابه استفاده کرده اند. شرکت مِتا اعلام کرد این توافق مشابه توافقهایی بوده که این شرکت با شرکای دیگر برای تبلیغات دیجیتالی داشته است.
 
اعلام تحقیقات رسمی، یک گام در فرآیندی است که به نتیجه رسیدن آن ممکن است سالها زمان ببرد. این تحقیقات نشان می دهد چگونه رگولاتورها در سراسر جهان فشار بر شرکتهای فناوری که بر اقتصاد دیجیتالی سلطه دارند را افزایش داده اند. نتیجه این تحقیقات به همراه قوانین جدیدی که در اتحادیه اروپا و آمریکا تدوین شده اند، می تواند تغییرات بزرگی را در شیوه های کسب و کار شرکتهایی که فروشگاههای برنامه، تجارت الکترونیکی و تبلیغات دیجیتالی دارند، صورت دهد.
 
کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، تحقیقات دیگری را درباره آمازون، اپل و گوگل به جریان انداخته است. رگولاتورهای انگلیس سرگرم تحقیقات از سیاستهای فروشگاه برنامه اپل و استفاده مِتا از اکوسیستمهای موبایل و دیتای تحت کنترل اپل و گوگل هستند.
 
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، کمیسیون اروپا و انگلیس متعهد شده اند در این تحقیقات که یکی از بزرگترین پرونده های رقابت از زمان خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ است، با یکدیگر همکاری کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.