رمز ارز

March 13, 2022
11:24 یکشنبه، 22ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134206

گزارش نوبیتکس: بیشترین سهم معاملات ارز دیجیتال ایران در دستان پایتخت‌نشینان است

 
بر اساس گزارش سالانه نوبیتکس، تهرانی‌ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بیشترین سهم از معاملات را چه در بازارهای تتری و چه در بازار ریالی دارند.
 
نوبیتکس گزارش سالانه خود را منتشر کرده و در بخشی از این گزارش به بررسی سهم هر استان در معاملات رمز ارز کشور پرداخته است.
 
نتایج این بررسی نشان داده تهرانی‌ها بیشترین سهم از معاملات خود را بازار رمزارز اختصاص داده‌اند. بعد از تهران، شهرهایی چون خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.
 
در بین تمام افرادی که از استان‌های مختلف کشور در این بازار سرمایه‌گذاری کردند، تهرانی‌ها بیشترین سهم را دارند. بخشی از این موضوع هم به توزیع شاخص ثروت مربوط است. طبق بررسی‌ شاخص توزیع ثروت، تهرانی‌ها بیشترین میزان دارایی ارزهای دیجیتال را در بین تمامی استان‌های کشور دارند.
 
طبق داده‌های گزارش سال نوبیتکس از 3میلیون و 500 هزار کاربر این صرافی ارز دیجیتال، 26 درصد آن‌ها تهرانی هستند و بالاترین رتبه سرمایه گذاری را هم در بازار رمزارزها دارند.
 
 
بیت‌کوین بیشترین سهم سبد دارایی ارز دیجیتال در تهران
طبق آمارهای منتشر شده 18 درصد سبد دارایی سرمایه‌گذاران تهرانی را بیت‌کوین تشکیل می‌دهد. ارزی که رتبه دوم را از آن خود می‌کند، اتریوم است که سهم آن 16 درصد است. رتبه اول و دوم نشان می‌دهد که ساکنان استان تهران به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و کم ریسک‌تر هستند. رتبه سوم و چهارم هم به دوج‌کوین و کاردانو تعلق می‌گیرد که به ترتیب هر کدام 14 و 10درصد سهم در این سبد دارند.   
 
طبق داده‌های منتشر شده در گزارش سال نوبیتکس، حدود یک سوم کل دارایی موجود در کیف پول کاربران این صرافی ارز دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران تهرانی است و فعالان این استان بیشترین تاثیر را بر معاملات رمزارز ایران دارند. همچنین از نظر میانگین دارایی موجود در کیف پول، سرمایه گذاران استان تهران در رتبه اول قرار دارند. شاخص ثروت نشان می‌دهد، میانگین ارزش دارایی سرمایه‌گذاران تهرانی حدود ۲۴درصد بالاتر از میانگین کل کشور است.
 
26 درصد معاملات رمزارز در تهران
26درصد از معاملات ارزهای دیجیتال توسط تهرانی‌ها انجام شده است. در  کنار این موضوع باید اشاره کرد که معاملات ارز دیجیتال به دو روش ریالی و تتری انجام می‌شود. معاملات ریالی در بین ایرانی‌ها طرفدار بیشتری دارد اما بازار معاملات تتری هم طرفداران خود را دارد.
 
در تمامی استان‌ها بازارهای ریالی محبوب‌تر از بازارهای تتری است، اما نسبت این بازارها در هر استان متفاوت است. به طورمثال باتوجه به داده‌های منتشر شده به طور میانگین ۱۱ درصد معاملاتی که توسط کاربران نوبیتکس  در سال ۲۰۲۱  صورت گرفته، مربوط به بازارهای تتری بوده، اما در برخی استان‌ها شرایط متفاوت است. در تهران محبوبیت بازارهای تتری به 24درصد می‌رسد.
 
با کلیک روی گزارش سال نوبیتکس متن کامل این گزارش را دانلود کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.