اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 16, 2022
11:06 چهارشنبه، 25ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134321

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: حضور ایران در فضا دستاوردی راهبردی/ تکنولوژی نور ۲ بومی است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برتری دانشمندان ایرانی با قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین به دنیا ثابت شد.
 
 
جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص اهمیت قرار گرفتن موفقیت آمیز ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ارسال ماهواره به فضا یکی از علوم پیشرفته و خاص در جهان محسوب شده و برای هر کشوری موفقیت و امتیاز تلقی می شود.
 
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای محدودی توانایی ارسال ماهواره به فضا دارند و در این میان هر کدام از این کشور دارای تکنولوژی بومی این امر نیستند اما ایران اسلامی دارای توانایی بومی است که برتری دانشمندان کشورمان را به رخ دنیا می کشد.
 
وی ادامه داد: ارسال ماهواره به فضا  می تواند نیازهای کشورمان در حوزه هواشناسی، نقشه کشی، زیست محیطی، نظامی و غیره تامین کند تا کشورمان محتاج توانمندی دیگر کشورها نباشد؛ نباید فراموش کرد حضور در فضا و توانایی ارسال ماهواره در علوم کاربردی نیز دارای اهمیت است لذا مشاهده می شود که بخش های نظامی و حتی غیرنظامی آمریکا، روسیه و چین از این عرصه بهره زیادی برده اند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید اذعان کرد انتقال و فروش خدمات در این عرصه نیز دارای اهمیت است زیرا می تواند فرصت های اقتصادی برای کشورمان ایجاد کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک این اقدام سپاه یکی دارای دستاورد راهبردی برای کشورمان رقم خواهد زد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.