اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 16, 2022
11:18 چهارشنبه، 25ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134325

ارتقا و نصب برخی سایت‌های روستایی استان در آستانه سال نو

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با تاکید بر ارایه خدمات مطلوب به مردم از ارتقا و نصب سایت‌ها در آستانه سال نو خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، در شورای هماهنگی مدیران این استان، با تبریک سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) و آغاز سال نو، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطی حال حاضر شهرستان کلات و نیز برنامه های آتی وزارت، در این منطقه گفت: 17 سایت، به تکنولوژی نسل های سوم و چهارم ارتقا می‌یابند و چهار سایت جدید همراه نیز برای این شهرستان نصب می‌شود.
وی افزود: با توجه به شرایط گردشگری روستای اورتکند در کلات، اجرای فیبر نوری، در مسیر این منطقه، از اولویت های اصلی این اداره کل و نیز مخابرات استان است، همچنین ارتقای سایت همراه، در شهر چنار کلات نیز، در مرحله اجرایی بوده و در سه ماهه اول سال آتی، به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.
دلگیر با اشاره به مشکل اجرای شبکه برق در سایت ایرانسل روستای بابارمضان کلات، خواستار همکاری فرمانداری، در این خصوص شد و ابراز امیدواری کرد: با تکمیل شبکه برق این سایت، اهالی روستای بابارمضان، از سرویس اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شوند.
در ادامه این جلسه دلگیر به حجم وسیع خریدهای اینترنتی و نیاز مردم به ارائه خدمات پستی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز1401، اشاره و بر ارائه خدمات مطلوب پستی تاکید کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی به پیش بینی حضور 10 میلیون زائر در ایام نوروز 1401 و نیاز مبرم آن ها، جهت استفاده از سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات، بویژه در لحظه تحویل سال اشاره و تصریح کرد: اپراتورها، نسبت به پیش بینی استقرار سایت های تلفن همراه سیار در محدوده حرم مطهر رضوی، به منظور افزایش ظرفیت شبکه اقدام کنند، تا مشکلات پوششی به حداقل رسیده و خدماتی مناسب و در شان زائرین و مجاورین بارگاه رضوی، ارائه شود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه، فرماندار کلات، با تشکر از اقدامات انجام شده، بر لزوم تلاش های بیشتر به منظور مرتفع شدن مشکلات ارتباطی این شهرستان تاکید کرد؛ همچنین مدیران ادارات، شرکت های تابعه و اپراتورهای همراه استان، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه ها و کشیک های نوروزی، اعم از خدمات پستی و بانکی، پایداری ارتباطی، و انجام گشت های فیبر نوری و نگهداری سایت های همراه را ارائه کردند.
ارتقای چهار سایت همراه در احمدآباد
همچنین مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، در سفری یک روزه به بخش احمد آباد مشهد، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته را ارائه و به تشریح برنامه های آتی پرداخت.
وی ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت ها و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور توسعه فناوری اطلاعات در بخش احمدآباد مشهد، از پیگیری های این اداره کل، در راستای ایجاد و توسعه بستری مناسب، جهت ارتقاء سطح دسترسی مردم به سرویس ها و فناوری‌های نوین خبر داد.
دلگیر در ادامه افزود: تا کنون دو سایت با تکنولوژی نسل دوم توسط اپراتور همراه اول، دو سایت با تکنولوژی نسل های دوم، سوم و چهارم، توسط اپراتور ایرانسل و چهار سایت با تکنولوژی نسل چهارم، توسط اپراتور های وب، جهت دسترسی اهالی این بخش، به سرویس پرسرعت اینترنت، در سطح روستاهای بخش احمدآباد احداث و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به برنامه های عملیاتی سال آینده در این منطقه خاطرنشان کرد: برای سال 1401، هم اینک، ارتقای چهار سایت همراه، در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: امید است با برنامه‌ریزی های انجام شده، اقدامات موثری در جهت محرومیت زدایی ارتباطی در بخش احمدآباد مشهد انجام پذیرد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه بخشدار احمدآباد مشهد، خواستار توجه جدی به رفع مشکلات مخابراتی در سطح روستاهای این ناحیه شد و نمایندگان دهیاری ها و شوراهای اسلامی نیز، مهمترین مسائل و مشکلات حوزه ارتباطی روستای خود را از نزیک درمیان گذاشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.