تلفن همراه

گوشی

March 18, 2022
13:03 جمعه، 27ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134387

سامسونگ گوشی‌های گلکسی A53 ،A73 و A33 را معرفی کرد

 
همان‌طور که انتظار داشتیم، سامسونگ ساعاتی قبل از سه گوشی گلکسی A73، گلکسی A53 و گلکسی A33 رونمایی کرد. در ادامه به مشخصات این گوشی‌ها می‌پردازیم.
 
گلکسی A73 5G
گلکسی A73 بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مدل معرفی شده در رویداد امشب محسوب می‌شود که از نمایشگر امولد ۶٫۷ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. برای مقایسه باید بگوییم که نسل قبلی این گوشی از نمایشگر هم‌اندازه ولی با رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین باید خاطرنشان کنیم کاربران A72 فقط به اینترنت ۴G دسترسی دارند ولی سامسونگ برای نسل بعدی این گوشی قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G را ارائه کرده است.

کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند بین ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۵ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند. برخلاف دو گوشی دیگر، گلکسی A73 با چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G راهی بازار می‌شود. در پنل پشتی آن شاهد بهره‌گیری از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی هستیم که جایگزین دوربین ۶۴ مگاپیکسلی موجود در A72 می‌شود. البته این بار دیگر شاهد استفاده از دوربین تله‌فوتو نیستیم.
 
در کنار این دوربین هم اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی دیده می‌شود. در حفره‌ی نمایشگر هم دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. انرژی گلکسی A73 از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. عرضه‌ی گلکسی A73 از تاریخ ۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و سامسونگ هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است.
 
گلکسی A53 5G
 
 
گوشی گلکسی A53 با نمایشگر ۶٫۵ اینجی سوپر امولد مبتنی بر رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز به دست کاربران می‌رسد. کاربران برای ثبت عکس‌های سلفی باید از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کنند و در پنل پشتی هم دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی توجه را جلب می‌کند. همچنین در کنار این دوربین، شاهد تعبیه‌ی اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی هستیم.
 
اگزینوس ۱۲۸۰ به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی انجام وظیفه می‌کند و به لطف همین چیپست، گلکسی A53 می‌تواند تا ۱۲ عکس را برای حالت شب ترکیب کند تا عکس‌های جذاب‌تری در محیط‌های کم‌نور ثبت شود. ظرفیت باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی از تاریخ ۱۲ فروردین با قیمت پایه‌ی ۴۵۰ یورو راهی بازار می‌شود که این مدل از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.
 
گلکسی A33 5G
 
 
در نهایت باید به گلکسی A33 بپردازیم که با نمایشگر ۶٫۴ اینچی مبتنی بر رفرش ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن FHD+ در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. روی هم رفته نمایشگر این گوشی نسبت به نسل قبلی با ارتقای قابل توجهی روبرو شده است. در پنل پشتی باید به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم که از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد. در ضمن کنار آن دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی انجام وظیفه می‌کنند. برای ثبت عکس‌های سلفی هم باید از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره ببرید.
 
باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. باید خاطرنشان کنیم این گوشی هم مانند A53 از چیپست اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد. گلکسی A33 از تاریخ ۲ اردیبهشت با قیمت ۳۶۹ یورو راهی بازار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.