تلفن همراه

گوشی

March 18, 2022
13:05 جمعه، 27ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134388

موتورولا Edge 30 با اسنپدراگون ۷۷۸G در گیک‌بنچ دیده شد

 
موتورولا قصد دارد به‌زودی از گوشی جدید خود با نام Edge 30 رونمایی کند. محصولی که به‌تازگی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس در گیک‌بنچ دیده شده است.
 
موتورولا از اواخر سال ۲۰۲۱ تا کنون از چند مدل گوشی رونمایی کرده است که از جمله قدرتمندترین آن‌ها می‌توان به Edge 30 پرو اشاره کرد. این گوشی البته در بازار چین به‌عنوان Edge X30 و Edge پلاس ۲۰۲۲ در بازار آمریکا شناخته می‌شود. با این حال صرف نظر از نامی که برای آن در نظر گرفته شده، این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به‌عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که تراشه‌ای بسیار قدرتمند به حساب می‌آید.
 
کمی بعد، شرکت از موتو S30 هم رونمایی کرد. یک شبه پرچم‌دار با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس که آن هم برای گوشی‌های اندرویدی، یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند به حساب می‌آید و توانایی انجام تمام کارهایی را که به آن محول می‌کنید دارد.
 
این‌طور که به نظر می‌رسد، موتورولا قرار نیست این روند را متوقف کند و می‌خواهد به‌زودی از یک گوشی دیگر که می‌توان آن را میان‌رده‌ی پریمیوم در نظر گرفت رونمایی کند. این گوشی موتورولا Edge 30 نام دارد و تراشه‌ای هم که به‌عنوان قلب تپنده، عهده‌دار امور پردازشی و گرافیکی آن خواهد بود، اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس است. یک نمونه‌ی ارتقا یافته از مدل استانداردی که در موتو Edge 20 و Edge 2021 استفاده شده است. این تراشه‌ی جدید از هسته‌های قدرتمندی با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز بهره می‌برد که نسبت به نسل قبل، ۰٫۱ گیگاهرتز پیشرفت داشته است. البته ارتقای اصلی را در بخش گرافیکی شاهد هستیم، جایی که آدرنو ۶۴۲L ایفای نقش می‌کند و گفته می‌شود ۲۰٪ از نسل گذشته عملکرد بهتری هم دارد.
 

 
 
 
کوالکام معمولا تراشه‌ی پرچم‌دار خود را در دو مدل استاندارد و پلاس آن هم در نیمه‌های متفاوت از هر سال رونمایی و راهی بازار می‌کرد. ندیده بودیم این اتفاق با یک تراشه‌ی میان‌رده هم رخ دهد. هرچند اسنپدراگون ۷۷۸G تراشه‌ی بسیار قدرتمندی به حساب می‌آید اما با وجود اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس، قطعا نمی‌توان خیلی این پردازنده را قدرتمند خطاب کرد. امیدوار بودیم شرکت‌ها بیشتر به‌جای اینکه از تراشه‌های میان‌رده در برخی از گوشی‌های خود استفاده کنند، رو به استفاده از تراشه‌های پرچم‌دار قدیمی بیاورند. مثلا اسنپدراگون ۸۷۰، ۸۸۸ یا حتی ۸۸۸ پلاس تا بدین ترتیب کاربران با پرداخت هزینه‌های کمتر، قدرت سخت‌افزاری بیشتری دریافت کنند و تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون ۷۷۸G را در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر استفاده کند. هرچند به نظر می‌رسد این انتظار قرار نیست اصلا به حقیقت تبدیل شود.
 
بر می‌گردیم به موتورولا Edge 30 که گفته می‌شود از اندروید ۱۲ به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض بهره می‌برد. نمی‌دانیم موتورولا تا چه میزانی قرار است از گوشی جدید خود از لحاظ نرم‌افزاری پشتیبانی کند اما طبق خبرهایی که از سیاست جدید این شرکت منتشر شده، می‌توانیم بگوییم حداقل ۲ سال این محصول را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. استانداردی که تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی از آن بهره می‌برند.
 
این گوشی همچنین از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم هم بهره می‌برد اما نمی‌دانیم آیا مدل دیگری با ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی دیگری در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر. از جمله قابلیت‌های این گوشی می‌توان به حالت Ready For اشاره کرد که خود موتورولا آن را توسعه داده و در واقع حالت دسکتاپ را به گوشی‌های این شرکت می‌آورد تا بدین ترتیب این محصولات بتوانند از توان و پتانسیل سخت‌افزاری خود در مولتی تسکینگ استفاده کنند.
 
موتورولا Edge 30 با شماره مدل XT2203-1 به‌تازگی در وب‌سایت‌های صدور گواهی هم دیده شده اما متأسفانه این موضوع اطلاعات زیادی را از این گوشی برایمان فاش نکرد تا همچنان منتظر انتشار خبرهای بیشتر باشیم. اما بعید به نظر می‌رسد رونمایی از این گوشی دیرتر از سه‌ماه دوم امسال اتفاق بیفتد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.