بازی

فناوری اطلاعات

March 26, 2022
12:19 شنبه، 6ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134534

سرویس اسپارتاکوس سونی برای رقابت با Game Pass به‌زودی معرفی می‌شود

 
سرویس بازی Game Pass مایکروسافت یکی از سرویس‌هایی بوده که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. حالا سونی به‌زودی با ارائه یک سرویس مشابه به نام «اسپارتاکوس» به رقیب اصلی مایکروسافت در این زمینه مبدل می‌شود. سرویس اسپارتاکوس سونی احتمالا هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.
 
چندی پیش گفتیم که سرویس Game Pass مایکروسافت در پلتفرم‌های مختلفی از جمله Windows 11 نیز پشتیبانی می‌شود و توانسته رضایت اغلب کاربران را جلب کند. این بار سونی می‌خواهد اقدامی قاطعانه را برای راه‌اندازی سرویس بازی‌های خود و رقابت با Game Pass به سرانجام برساند.
 
سرویس اسپارتاکوس سونی، رقابت را جذاب‌تر می‌کند
 
به نقل از منابع آگاه، سونی اوایل هفته آینده با ارائه سرویس Spartacus پاسخ مایکروسافت را خواهد داد. بنابر گزارشات پیشین، این سرویس ترکیبی از سرویس‌های اشتراکی فعلی سونی، یعنی PlayStation Plus و PlayStation Now خواهد بود.
 
گفته می‌شود که این سرویس شامل مجموعه‌ای از بازی‌های محبوب و جدید برای کاربران خواهد بود؛ با این حال احتمالاً عنوان محبوب God Of War: Ragnarok از ابتدا در این سرویس حضور نخواهد داشت. گمانه‌زنی می‌شود که این سرویس شامل سه سطح باشد تا کاربران بتوانند بازی‌های متفاوت را با قیمت‌های مختلفی خریداری کنند. این مکانیزم کم و بیش مشابه سرویس کنونی بازی‌های سونی است.
 
نکته جذاب دیگر، این است که کاربران می‌توانند در این سرویس، دموهای در دسترس از بازی‌های مختلف را با اتصال به اینترنت امتحان کنند. ظاهرا حتی با خریداری بالاترین سطح سرویس اسپارتاکوس سونی، خواهید توانست تا به آرشیو بازی‌های PS2 و PSP نیز دسترسی پیدا کنید.
 
هرچند که مایکروسافت پلتفرم گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما اسپارتاکوس فعلا در آغاز راه است و می‌توان انتظارات زیادی از آن در آینده داشت. جزئیاتی از قیمت‌گذاری این سرویس فعلا در دسترس نیست.
 
در حال حاضر هر کدام از سرویس‌های اشتراکی سونی با قیمت 60 دلار قابل خریداری هستند، یعنی اندکی کم‌تر از قیمت سرویس‌های Game Pass مایکروسافت. بنابراین سونی می‌تواند با کاهش هرچه بیشتر قیمت سرویس اشتراکی جدیدش، خطر بیشتری برای مایکروسافت ایجاد کند.
 
انتظار می‌رود که سونی برای انتقال اشتراک کاربران فعلی PlayStation Now و PlayStation Plus تدابیری بیندیشد. این کمپانی می‌تواند اشتراکی معادل را در سرویس بعدی خود در نظر بگیرد.
 
به نظر شما آیا سرویس اسپارتاکوس سونی به موفقیت می‌رسد؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.