تلفن همراه

دولت بریتانیا خواستار ایجاد آگاهی در خصوص خدمات مخابراتی ارزان به افراد تحت حمایت شد

mobile-phone-bill-770x285.jpg
 
ICTna.ir - نادین دوریس، وزیر دیجیتال بریتانیا، به BT، Virgin Media ،O2، KCom و دیگر اپراتورهای ارتباطی این کشور، نامه ای نوشته و طی آن از آنها خواسته "طرح‌هایی را برای ترویج تعرفه‌های اجتماعی و کم‌هزینه برای افراد کم درآمد ارائه کنند و آگاهی این مشترکین نسبت به وجود این تعرفه ها را افزایش دهند".
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وزیر دیجیتال انگلیس همچنین از شرکت های مخابراتی خواسته تا برآوردهای خود را از افزایش تعرفه های عمومی خدمات اجتماعی در دوازده ماه آینده ارائه کنند. تعرفه های خدمات ارتباطی اجتماعی توصیف شده توسط آفکام، معاملاتی هستند که فقط برای کسانی که دارای مزایای خاص دولتی هستند در دسترس هستند.
 
به نظر می رسد هدف این باشد که اگرچه خدمات کم هزینه برای قراردادهای پهنای باند و تلفن همراه برای  خانواده های کم درآمد در دسترس باشد و آگاهی این دسته مشترکین نسبت به وجود این تعرفه ها افزایش یابد. در اطلاعیه‌ای که در کنار این نامه منتشر شد، آمده است که تعرفه‌های اجتماعی ارتباطی برای 99 درصد از کشور در دسترس است، اما داده‌های آفکام نشان می‌دهد که کمتر از 2 درصد از افراد واجد شرایط آن را قبول می‌کنند.
 
در این نامه آمده است: دولت مصمم است با کسب و کارها همکاری کند تا هزینه های روزمره خانواده ها را در سراسر کشور کاهش دهد. پهنای باند زندگی مردم را متحول کرده است زیرا ما به یک جامعه دیجیتالی تر تبدیل شده ایم و من معتقدم که افزایش آگاهی در مورد پیشنهادهای پهن باند تخفیف دار برای خانوارهای کم درآمد یک نیاز حیاتی است.
 
پشتیبانی از این خدمات برای 99 درصد از کشور در دسترس است، با این حال، تحلیل اخیر آفکام نشان می‌دهد که تنها 1 تا 2 درصد از خانوارهای واجد شرایط برای محصولات تعرفه اجتماعی، آن‌ها را پذیرفته‌اند و اصولا از آنها اطلاع دارند.
 
حمایت از خانواده‌ها و کاهش فشارها بر امور مالی خانوار و در عین حال کاهش شکاف دیجیتال، مهم‌تر از همیشه است. من از کارهایی که تاکنون در این زمینه انجام داده اید سپاسگزارم و منتظر پاسخ شما در مورد اینکه چگونه می توانیم جلوتر برویم، هستم.
 
این نامه هشداری برای شرکت‌ها برای معرفی هر گونه طرح اضافی نیست، بلکه از آنها می‌خواهد تا آگاهی خود را نسبت به خروج از گزینه‌های کم‌هزینه برای خانوارهای کم‌درآمد افزایش دهند. احتمالاً این امر مستلزم نوعی کمپین بازاریابی است که به‌ویژه آنهایی را هدف قرار می‌دهد که از مزایایی که توسط شرکت‌های مخابراتی تامین می‌شود.
 
 
 

​​