تلفن همراه

گوشی

April 5, 2022
10:16 سه شنبه، 16ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134762

سامسونگ خدمات “خود تعمیر” را برای گوشی‌های گلکسی عرضه کرد

ifixit-samsung-galaxy-s21-770x285.jpg
 
ICTna.ir – غول لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ اعلام کرده است که دارندگان دستگاههای سری گلکسی از تابستان امسال می توانند گجت های خود را، خودشان تعمیر کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برنامه خود تعمیری برای سری گلکسی S20 و S21 و Galaxy Tab S7+ اعمال می شود.
 
این خدمات، با همکاری با iFixit، که به دلیل تعمیراتش در حوزه گجت‌های خراب‌شده‌اش شناخته می‌شود و ظاهراً «جامعه پیشرو تعمیر آنلاین» است، مشتریان به قطعات دستگاه، ابزار تعمیر و راهنمای تعمیر دسترسی خواهند داشت تا به جای پرداخت هزینه، گوشی‌ها و تبلت‌های خراب خود را تعمیر کنند.
 
برای شروع، دارندگان گلکسی می‌توانند مجموعه‌های نمایشگر، شیشه‌های پشتی و درگاه‌های شارژ را جایگزین کنند و قطعات استفاده شده را به سامسونگ برگردانند که می‌گوید آنها را به خوبی بازیافت خواهد کرد. طرح‌هایی برای گسترش طرح خود تعمیری به دستگاه‌ها و انواع تعمیرات بیشتر در دست اجراست.
 
این اعلامیه توسط سامسونگ آمریکا اعلام شد، بنابراین اینکه آیا این یک عرضه جهانی است یا خیر، مشخص نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم.
 
رامون گرگوری، معاون بخش مراقبت از مشتری در سامسونگ الکترونیک آمریکا، گفت: «در سامسونگ، ما راه‌های بیشتری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنیم تا طول عمر محصولات خود را با تجارب مراقبت برتر افزایش دهند. "در دسترس بودن خدمات خود تعمیری، راحتی و گزینه های بیشتری را برای راه حل های پایدار در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد."
 
Kyle Wiens، مدیر عامل iFixit افزود: "ما هیجان زده هستیم که با سامسونگ مشارکت می کنیم تا به آنها کمک کنیم تا راه حلی برای قطعات DIY (خودت انجامش بده!) و اطلاعات تعمیر ایجاد کنند. هر بار که دستگاهی را تعمیر می‌کنید، به این سیاره کمک می‌کنید.»
 
شرکت های لوازم الکترونیکی مصرفی معمولاً با تهدید به بی اعتبار کردن گارانتی در صورت انجام این کار، شما را از دست زدن به قسمت های داخلی ابزارهای خود منصرف می کنند و اپل با مهر و موم کردن لوازم الکترونیکی مقدس خود، پا را فراتر می گذارد تا اگر بخواهید هم نتوانید به این موضوع فکر کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.