تلفن همراه

سامسونگ خدمات "خود تعمیر" را برای گوشی‌های گلکسی عرضه کرد

ifixit-samsung-galaxy-s21-770x285.jpg
 
ICTna.ir - غول لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ اعلام کرده است که دارندگان دستگاههای سری گلکسی از تابستان امسال می توانند گجت های خود را، خودشان تعمیر کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برنامه خود تعمیری برای سری گلکسی S20 و S21 و Galaxy Tab S7+ اعمال می شود.
 
این خدمات، با همکاری با iFixit، که به دلیل تعمیراتش در حوزه گجت‌های خراب‌شده‌اش شناخته می‌شود و ظاهراً «جامعه پیشرو تعمیر آنلاین» است، مشتریان به قطعات دستگاه، ابزار تعمیر و راهنمای تعمیر دسترسی خواهند داشت تا به جای پرداخت هزینه، گوشی‌ها و تبلت‌های خراب خود را تعمیر کنند.
 
برای شروع، دارندگان گلکسی می‌توانند مجموعه‌های نمایشگر، شیشه‌های پشتی و درگاه‌های شارژ را جایگزین کنند و قطعات استفاده شده را به سامسونگ برگردانند که می‌گوید آنها را به خوبی بازیافت خواهد کرد. طرح‌هایی برای گسترش طرح خود تعمیری به دستگاه‌ها و انواع تعمیرات بیشتر در دست اجراست.
 
این اعلامیه توسط سامسونگ آمریکا اعلام شد، بنابراین اینکه آیا این یک عرضه جهانی است یا خیر، مشخص نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم.
 
رامون گرگوری، معاون بخش مراقبت از مشتری در سامسونگ الکترونیک آمریکا، گفت: «در سامسونگ، ما راه‌های بیشتری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنیم تا طول عمر محصولات خود را با تجارب مراقبت برتر افزایش دهند. "در دسترس بودن خدمات خود تعمیری، راحتی و گزینه های بیشتری را برای راه حل های پایدار در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد."
 
Kyle Wiens، مدیر عامل iFixit افزود: "ما هیجان زده هستیم که با سامسونگ مشارکت می کنیم تا به آنها کمک کنیم تا راه حلی برای قطعات DIY (خودت انجامش بده!) و اطلاعات تعمیر ایجاد کنند. هر بار که دستگاهی را تعمیر می‌کنید، به این سیاره کمک می‌کنید.»
 
شرکت های لوازم الکترونیکی مصرفی معمولاً با تهدید به بی اعتبار کردن گارانتی در صورت انجام این کار، شما را از دست زدن به قسمت های داخلی ابزارهای خود منصرف می کنند و اپل با مهر و موم کردن لوازم الکترونیکی مقدس خود، پا را فراتر می گذارد تا اگر بخواهید هم نتوانید به این موضوع فکر کنید.
 

​​