اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 15, 2022
12:48 جمعه، 26ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135065

آغاز تغییر در بسته‌های اینترنت اپراتورهای موبایل

 
بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تغییرهایی در نحوه ارائه بسته‌های اینترنت خود داشته‌اند. برای مثال بعضی از بسته‌های حجیم اکنون تنها از طریق اپلیکیشن این شرکت‌ها قابل خرید هستند و روی وب‌سایت قرار ندارند. در بعضی موارد نیز امکان خریداری بسته‌ها از طریق وبسایت فروشگاه همراه اول و ایرانسل یا شماره‌گیری کد USSD وجود ندارد.
 
بررسی‌های دیجیاتو حاکی از آن است که مشترکان ایرانسل و همراه اول تنها از طریق مراجعه به نسخه وب یا اپلیکیشن «همراه من» و «ایرانسل من»، می‌توانند جهت خرید بسته‌های بلند مدت یا با حجم بالا اقدام کنند. اما به نظر می‌رسد اپراتور سوم همچنان تمامی بسته‌های خود را برای مشترکان عرضه می‌کند.
 
به نظر می‌رسد ایرانسل و همراه اول که روی هم رفته نزدیک به 95 درصد کاربران فعال شبکه سیار کشور را در اختیار دارند، در پی تعریف کردن بسته های جدیدی هستند. این دو اپراتور در حال حاضر دسترسی به بسته‌های مدت‌دار و پرحجم خود را محدود به اپلیکیشن کرده‌اند.
 
ناگفته نماند اپراتورهای موبایل طی چند ماه اخیر نسبت به عدم افزایش تعرفه‌های اینترنت گلایه کرده و تاکید دارند قیمت‌های فعلی دیگر برای آن‌ها به صرفه نیست.
 
اگر به فروشگاه همراه اول مراجعه کنید، شاهد فروش بسته‌های اینترنت یک روزه تا 4 ماهه خواهید بود و فعلا امکان خریداری بسته یک ساله وجود ندارد.
 
 
برخی بسته‌های کوتاه مدت موجود مثل 30 روزه نیز دست خوش تغییرات شده و دیگر خبری از بسته‌های با حجم بالا نیست.

 
بسته‌های یک ماهه همراه اول – پیش از این امکان خرید بسته با حجم 10 و 15 گیگابایت نیز وجود داشت
اگر کد #100* را نیز شماره‌گیری و گزینه بلند مدت را انتخاب کنید، تنها بسته‌های 2 و 4 ماهه برای فروش وجود دارند و در بسته‌های اینترنت یک ماهه نیز خبری از بسته 10 و 15 گیگابایت نیست.
 
 
 
اما همان طور که پیش‌تر اشاره شد با مراجعه به نسخه وب یا اپلیکیشن «همراه من»، فعلا می‌توانید بسته‌های پیشین این اپراتور مانند بسته یک ساله یا بسته یک ماهه با حجم 15 گیگابایت را خریداری کنید.
 
 
ایرانسل نیز برخی از بسته‌های اینترنت پرحجم ارائه شده در فروشگاه وبسایت را حذف کرده و امکان خریداری بسته اینترنت یک ساله نیز وجود ندارد.

در حالی که تا همین هفته گذشته، مشترکان ایرانسل می‌توانستند از وبسایت آن، بسته‌های بلند مدت و پرحجم مانند یک ساله یا 24 گیگابایت 90 روزه را خریداری کنند.

بسته‌هایی که تا هفته گذشته روی وبسایت ایرانسل برای خریداری عرضه شده بودند
مشترکان ایرانسل در صورت شماره‌گیری کد دستوری #4*5*555* می‌توانند جهت خرید بسته‌های بلند مدت اقدام کرده اما در حال حاضر تنها بسته‌های 60 و 120 روزه نمایش داده می‌شوند و خبری از بسته یک ساله و سه ماهه نیست.

 
در صورت مراجعه به نسخه وب یا اپلیکیشن «ایرانسل من» همچنان امکان خرید بسته‌های بلند مدت یا کوتاه مدت پرحجم وجود دارد.
 
 
 
 
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد رایتل هنوز بسته‌های اینترنت همراه خود را دستخوش تغییر نکرده است. هرچند این احتمال وجود دارد که این اپراتور نیز به زودی بسته‌های جدیدی را برای فروش تعریف خواهد کرد.

 
 
 
گفتنی است تغییر در فروش بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل برای اولین بار نبوده و احتمالا برای آخرین بار نیز نخواهد بود. این دو اپراتور پیش از این در سال‌های 1399، 1397 و 1395 نیز تغییراتی در فروش بسته‌های خود داده بودند. به طور مثال اواخر اسفند 1397، همراه اول عرضه بسته‌های بلند مدت شش ماهه و یکساله خود را متوقف کرد.
 
به نظر می‌رسد به زودی بسته‌های اینترنت بلندمدت و پرحجم همراه اول و ایرانسل بار دیگر از تمامی راه‌ها در دسترس قرار گیرد و البته مدل‌های جدیدی برای فروش این بسته‌ها و سایر بسته‌ها در نظر گرفته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.