5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

April 17, 2022
10:12 یکشنبه، 28ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135100

آنتن‌های شفاف به دنبال حل چالش‌های 5G mmWave FWA هستند

 
Alcan-transparent-antenna-770x285.jpg
ICTna.ir – استارت‌آپ آنتن‌های هوشمند آلمانی Alcan Systems یک آنتن شفاف اختراع کرده است که آن را روی پنجره می‌چسبانید تا طیف فرکانس بالا از آن منتشر شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، انتشار امواج میلیمتری در عصر 5G به عنوان گشودن بخش‌های جدید گسترده‌ای از املاک و مستغلات که تا به حال نرخ‌های داده بی‌سیم غیرقابل تصور را امکان‌پذیر می‌سازد، حائز اهمیت است. با این حال، یک مشکل اساسی وجود دارد: ویژگی های انتشار!
 
این یکی از دلایلی است که مورد استفاده اصلی mmWave در دسترسی بی‌سیم به ارتباطات ثابت یا همان چیزی که در ایران و دنیا به FWA معروف شده، بوده است، زیرا شما فقط می‌توانید در یک ارتباط نقطه به نقطه، با دید مستقیم، ارتباط ثابت ایجاد کنید، این چیزی شبیه به ارتباطات مایکروویو بین ایستگاه‌های پایه سلولی در شبکه های تلفن همراه است. اما در این سناریو، تجهیزات محل مشتری (CPE) همچنان باید در خارج از ساختمان باشد.
 
 
در این دوران که توجه به مسائل زیست محیطی شدت گرفته، گرایش به سمت شیشه های کم انتشار (کم E) بیشتر شده که خواص عایق برتری دارد. مشکل این است که به هر دو صورت کار می کند و واحد دو جداره با پوشش کم E فقط به 0.1٪ سیگنال اجازه عبور می دهد که بدیهی است ایده آل نیست و تجربه مشتری را به شدت متاثر میکند. 
 
وارد استارت‌آپ آلمانی Alcan Systems یک قطعه نوآورانه برای CPE ایجاد کرده است که آن را به پنجره می‌چسبانید تا از ارسال‌های mmWave استفاده بهینه تری میکند. علاوه بر این، از فناوری کریستال مایع استفاده می کند که باعث شفافیت و در نتیجه نفوذ کمتری می شود. راه حل کامل با یک عملیات شیشه ای به نام Wavethru که توسط شرکت ژاپنی AGC ساخته شده است ترکیب می شود تا تمام مشکلات نفوذ mmWave شیشه ای کم E شما را حل کند.
 
اونور حمزه کارابی مدیرعامل Alcan Systems در این زمینه گفت: "ما در مورد مشارکت با AGC بسیار هیجان‌زده هستیم و مزایای منحصر به فرد استفاده از فناوری کریستال مایع را می‌بینیم، در این مورد، ماهیت شفاف آن، اجازه می‌دهد تا یک فرم فاکتور مشکل واقعی را در مورد mmWave 5G حل کند."
 
تاکادا مدیرکل AFC هم در این زمینه گفت: "شیشه کم E از منظر بهره وری انرژی ضروری است و همکاری با ALCAN تضمین می کند که ما می توانیم با برآورده کردن الزامات برای توان بالا در هر نقطه از ساختمان، ارزشی برای مشتریان خود بیافزاییم." 
 
این فناوری هنوز در مراحل اولیه است و باید دید که آیا مردم مایلند چنین کیتی را هر چند شفاف به پنجره های خود بچسبانند یا خیر. اما برای اینکه mmWave FWA واقعاً همه گیر شود باید تا حد امکان ارزان و مؤثر باشد و شاید این راهکار به سوراخ کاری دیوارها ترجیح داده شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.