اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 17, 2022
10:58 یکشنبه، 28ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135103

قابلیت جدید واتس اپ برای مخفی کردن «آخرین مشاهده» استاتوس

 
واتس اپ  در جدیدترین تست بتا اپ iOS این پیام رسان، گزینه ای اضافه کرده که به کاربران اجازه می دهد  قابلیت «آخرین مشاهده» استاتوس (Last Seen) را برای برخی از افراد محدود کنند.
 
 به نقل از انگجت، قابلیت «آخرین مشاهده» نشان می‌دهد فرد آخرین بار چه زمان اپ را چک کرده است. با کمک این قابلیت حتی در صورت خاموش بودن ویژگی «رسید خواندن پیام»، می‌توان دریافت آیا فرد پیام کاربر را خوانده است یا خیر.
 
واتس اپ از مدتی قبل به کاربران اجازه می‌دهد قابلیت مشاهده استاتوس را به افرادی محدود کنند که در فهرست شماره تماس آنها قرار دارند. کاربر همچنین می‌تواند این ویژگی را به طور کامل غیرفعال کند، اما قابلیت آنکه برخی افراد نتوانند این اطلاعات را مشاهده کنند، فراهم نشده بود.
 
در نسخه بتا واتس اپ ۲۲.۹.۰.۷۰ قابلیت جدید «شماره تماس‌های من به غیر از…» (My Contacts Except) تحت بخش «آخرین مشاهده» قابل دسترسی است. طبق اطلاعات وب سایت WABetaInfo افزودن فرد به این فهرست سبب می‌شود کاربر نیز نتواند استاتوس وی را مشاهده کند.
 
طبق اطلاعات این وب سایت، واتس اپ مشغول ارائه قابلیت‌های کنترل حریم خصوصی بیشتر برای تصاویر پروفایل و بخش‌های دیگر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.