اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 19, 2022
14:39 سه شنبه، 30ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135192

شرکت آونگ از برند نتربیت رونمایی کرد

 
شرکت آونگ از برند «نتربیت» برای عرضه مودم‌های اینترنت رونمایی کرد و مدعی شد این محصولات ایرانی هستند؛ اما اطلاعات ارائه‌شده در سایت این شرکت نشان از تایوانی بودن این برند دارد.
 
به گزارش پیوست، شب گذشته (۲۹ فروردین) شرکت آونگ که در حوزه نمایندگی و خدمات پس از فروش برند‌های شناخته‌شده حوزه آی‌تی از جمله ADATA ،D-Link ،ASUS و MSI فعالیت دارد، به‌‌ صورت رسمی از ورود به حوزه تولید محصولات شبکه مانند روتر ADSL2 ،ADSL2+ ،VDSL و مودم روتر 4G LTE خبر داد.
 
به گفته مدیران آونگ، کارخانه تولید محصولات نتربیت از دو سال پیش در منطقه اقتصادی پیام استان البرز، با مساحت ۲ هزار متر مربع و ۷۰ نیروی کار افتتاح شده است. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ هزار محصول را دارد و قرار است ظرفیت آن به ۴۲۰ هزار محصول در سال برسد.
 
آونگ که از سال ۸۵ فعالیت خود را در حوزه گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات حوزه آی‌تی آغاز کرده، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نیرو، ۱۲ دفتر خدمات و ۳۰۰ نماینده فروش در سراسر ایران دارد. همچنین آونگ نمایندگی محصولات Neterbit، D-Link، Tenda، ADATA، MSI و XPG را بر عهده دارد.
 
نتربیت قصد دارد علاوه بر DSL Modem و 4G Router، محصولاتی در زمینه Wireless Router، USB Adapter، Switch و USB Hub نیز تولید کند.
 
محسن شهروز، مدیر محصول شبکه نتربیت، اعلام کرد این برند در حال حاضر بیشترین مدت‌زمان گارانتی را بین رقبا به مشتری عرضه می‌کند و همچنین محصولات شبکه نتربیت مشمول یک سال گارانتی تعویض با دستگاه جدید هستند.
 
به گفته شهروز، آونگ پنج دفتر تحقیق و توسعه (R&D) در شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، اهواز و تبریز دارد که آنلاین روی محصولات خود و رقبا به‌ صورت پرسشنامه‌ای تحقیقات انجام می‌دهند.
 
مدیر محصول شبکه نتربیت، تحریم و محدودیت در واردات کالا، افزایش تقاضای بازار، کمک به اشتغال‌زایی و انتقال تکنولوژی را عوامل اصلی ورود آونگ به عرصه تولید محصولات داخلی به شمار آورد.
 
طبق اطلاعات سایت محصولات نتربیت، محصولات این برند بین‌المللی، متعلق به تایوان است و مقر دفتر اصلی این برند هم در تایپه قرار دارد. اما شرکت آونگ در سایت خود، برای معرفی برند نتربیت توضیح داده: «در تولید محصولات نتربیت از برترین تکنولوژی تایوان و باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده شده است.» این سایت همچنین مدعی است نتربیت دو مرکز تحقیق و توسعه در کشورهای امارات و تایوان دارد.

در انتهای این مراسم محمد آخرتی، مدیر بازرگانی، علی سبزواری، مدیرکارخانه و امیرحسین شاه مهدی، مدیر فروش نتربیت، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
مدیران این شرکت در پاسخ به این سوال که برخلاف ادعای شما برند نتربیت ایرانی نیست و متعلق به تایوان است توضیح دادند: ما تلاش کردیم به‌روزترین تکنولوژی‌ها را به ایران وارد کنیم و کالایی را عرضه کنیم که از نظر کیفیت با کالای خارجی برابری می‌کند. تلاش ما این بوده تا برند نتربیت به‌ صورت بین‌المللی فعالیت کند و در سال‌های آینده به‌ عنوان یک برند شناخته‌شده حتی به خارج از کشور صادر شود.
 
هرچند مدیران نتربیت از فعالیت دوساله کارخانه و عرضه محصولات به بازار و استقبال خوب از این محصولات صحبت کردند اما در پاسخ به سوال پیوست مبنی بر اینکه چه تعداد محصول تا به حال تولید شده و چه میزان به فروش رفته است توضیح مشخصی ندادند.
 
همچنین اعلام شد محصولات این برند در اختیار اپراتور‌هاست و مورد استقبال آنها قرار گرفته و برای فروش این محصولات به‌ صورت باندلینگ با اپراتور‌ها در حال مذاکره هستند.
 
محصولات نتربیت از جمله مودم روتر ND-4230NU، مودم روتر NSL-224، مودم روتر NV-2030N و مودم روتر مدل نتنزا در حال حاضر در بازار ایران موجود است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.