اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

April 24, 2022
14:45 یکشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135303

تبدیل پی دی اف به ورد با چندین روش کاربردی و مختلف

 
ویرایش فایل‌های PDF تقریبا غیرممکن است و حتی شاید نتوانید بخشی از اطلاعات آن را بردارید. به همین دلیل مجبور می‌شوید آن را به یک فایل Word تبدیل کنید تا پس از ویرایش، دوباره یک فایل PDF جدید داشته باشید. در همین راستا می‌خواهیم به شما نحوه تبدیل پی دی اف به ورد را با روش‌های مختلف آموزش دهیم.
 
تبدیل پی دی اف به ورد با کامپیوتر
در این مطلب می‌خواهیم شما را با چندین روش کاربردی و مختلف برای تبدیل PDF به ورد آشنا کنیم که شامل استفاده از نرم افزارها، وب‌سایت‌های آنلاین و همچنین برنامه های گوشی موبایل اندروید و آیفون می‌شود. تا پایان همراه دیجیاتو باشید.
 
تبدیل PDF با Word با آکروبات DC یا ریدر DC
ادوبی دو برنامه آکروبات DC و آکروبات ریدر DC را در بازار دارد که هردوی آن‌ها راهی ساده برای تبدیل فایل های PDF به ورد در اختیارتان قرار می‌دهند. اگرچه نسخه اصلی و کامل آن‌ها پولی است، اما می‌توانید از سایت‌های داخلی نسخه کرک شده و رایگان آن‌ها را دانلود کنید.
 
در این مطلب نحوه تبدیل فایل پی دی اف به ورد با آکروبات DC را به شما آموزش می‌دهیم، البته در صورت استفاده از ریدر DC هم با فرایند مشابهی روبه‌رو می‌شوید. اگرچه در این برنامه‌ها تعداد فرمت‌های قابل پشتیبانی متفاوت است، با این حال هردوی آن‌ها از ورد پشتیبانی می‌کنند.
 
برای تبدیل پی دی اف به Word با آکروبات DC، ابتدا فایل PDF را در این برنامه باز کرده و در سمت راست، روی گزینه Export PDF کلیک کنید.

 
در ادامه در سمت چپ گزینه Microsoft Word را انتخاب کنید. حالا در سمت راست روی گزینه Word Document برای تبدیل فایل PDF به سند ورد کلیک کنید تا به فرمت مدرن DOCX دست یابید. با انتخاب گزینه دوم یعنی Word 97-2003، یک فایل با فرمت قدیمی‌تر DOC در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 
پس از اینکه گزینه مدنظر خود را انتخاب کردید، روی گزینه Export کلیک کنید.
 
 
در صفحه بعدی باید محل مدنظرتان برای ذخیره فایل را انتخاب کنید.

 
یک نام برای فایل ورود تایپ کنید و روی گزینه Save بزنید.

 
با همین چند قدم ساده، فایل PDF به عنوان یک سند ورد در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را ویرایش کنید.
 
تبدیل پی دی اف به ورد با مایکروسافت Word
در کنار برنامه آکروبات DC یا ریدر DC، می‌توانید از خود ورد هم استفاده کنید، با این وجود در این روش با خطر بهم ریختگی سبک و فرمت نوشته روبه‌رو هستیم. بنابراین این روش چندان قابل اطمینان نیست، با این حال برای اسناد ساده همچنان می‌توانید به سراغ این روش و استفاده از مایکروسافت ورد بروید.
 
برای تبدیل PDF به ورد با مایکروسافت Word ابتدا در نوار بالایی این برنامه، روی گزینه File کلیک کنید.

 
در نوار کناری بخش File، روی گزینه Open کلیک کنید.

 
در صفحه Open، فایل PDF را در فولدر مدنظرتان انتخاب کنید.

 
 
فایل PDF را انتخاب کرده و روی گزینه Open کلیک کنید.

 
 
حالا یک پیام هشدار ظاهر می‌‌شود با این مضمون که شاید فرمت برخی بخش‌های متن تغییر کند. بدون هیچ نگرانی روی OK کلیک کنید چرا که فایل اصلی PDF شما بدون تغییر باقی می‌ماند. در حقیقت این هشدار به شما می‌گوید که فایل وردی که از PDF می‌سازید، احتمالا تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

 
حالا مایکروسافت ورد فایل PDF شما را تبدیل می‌کند و فایل نهایی در قالب Word باز می‌شود.
 
تبدیل پی دی اف به ورد آنلاین با گوگل داکس
یکی دیگر از راه‌های مناسب و البته تقریبا قابل اطمینان برای تبدیل فایل PDF به ورد، استفاده از گوگل داکس است. این فرایند دو مرحله دارد: اول باید فایل PDF را به فرمت گوگل داکس تبدیل کنید و سپس، از آن خروجی ورد بگیرید. همانطور که می‌توان حدس زد، برخی بخش‌های متن با تغییر فرمت روبه‌رو خواهد شد.
 
اگر روی سیستمی که از آن استفاده می‌کنید، برنامه ورد دارید، بهتر است از همین برنامه مایکروسافت برای تبدیل فایل‌ها استفاده کنید، در غیر اینصورت به سراغ Google Docs بروید.
 
ابتدا گوگل درایو را باز کرده و سپس روی دکمه New کلیک کنید.

 
روی گزینه File Upload کلیک کنید.

 
فایل PDF مدنظرتان را پیدا کرده و روی گزینه Open کلیک کنید.

 
حالا فایل PDF درون گوگل درایو ظاهر می‌شود.

 
روی فایل در گوگل درایو کلیک راست کرده و گزینه Open With را انتخاب کنید تا یک منو روبه‌روی آن باز شود. حالا روی گزینه Google Docs کلیک کنید.

 
حالا فایل شما به عنوان یک سند گوگل داکس باز می‌شود.

 
در ادامه روی گزینه File در بالای صفحه کلیک کنید.

 
گزینه Download As را انتخاب کرده تا یک منو جلوی آن باز شود و گزینه Microsoft Word (.docx) را انتخاب کنید.

 
حالا فایل PDF پس از تبدیل به فایل گوگل داکس، به ورد تبدیل می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان یک فایل Word درون سیستم‌تان ذخیره کنید. با همین چند قدم ساده فایل پی دی اف با گوگل و به صورت آنلاین به ورد تبدیل می‌شود.
 
تبدیل پی دی اف به Word آنلاین
بنابر دلایل امنیتی شاید نخواهید به صورت آنلاین با ابزارهای مختلف فایل PDF خود را به Word تبدیل کنید. با این حال اگر با محتوای محرمانه‌ای روبه‌رو نباشید، این روش برایتان دردساز نمی‌شود و می‌توانید با اطمینان به سراغ آن بروید. ابزارهای آنلاین زیادی برای اینکار وجود دارند و عملکردشان مشابه است. تنها کافیست در سرور این ابزارها فایل پی دی اف خود را آپلود کرده و سند ورد را دریافت کنید.
 
برخی از ابزارهای مطرح در این زمینه به شرح زیر هستند:
 
Smallpdf
PDF to DOC
Bigpdfconverter
این وب‌سایت‌ها بدون هیچ مشکلی فایل های پی دی اف شما را به صورت آنلاین به ورد تبدیل می‌کنند و تمام آن‌ها رایگان هستند. بنابراین اگر هیچ کدام از روش‌های بالا برایتان مناسب نبود، می‌توانید به سراغ این ابزارهای آنلاین بروید.
 
تبدیل پی دی اف به ورد با گوشی
در کنار کامپیوتر، با گوشی های هوشمند اندروید و آیفون هم می‌توانید فایل های PDF را به ورد تبدیل کنید. علاوه بر وب سایت‌های آنلاین که در بالا معرفی کردیم، برای چنین کاری اپ‌ های مختلفی هم توسعه پیدا کرده‌اند.
 
تبدیل PDF به Word با گوشی اندروید و آیفون
برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد با گوشی های اندرویدی و iOS اپ های زیادی توسعه پیدا کرده‌اند، با این حال تنها تعدادی از آن‌ها عملکرد مناسبی از خودشان نشان می‌دهند. یکی از این اپ‌ها که محبوبیت بالایی دارد و قابلیت‌های زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد، Xodo PDF Reader & Editor است.
 
این اپلیکیشن از ابزارهای تبدیل فایل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید فایل های PDF را توسط گوشی اندرویدی خود به Word تبدیل کنید. از سایر ابزارهای تبدیل آن می‌توان به تبدیل PDF به فایل های پاورپوینت، اکسل و JPG اشاره کرد. در ادامه می‌توانید این برنامه را برای گوشی های اندروید و آیفون دانلود کنید.
 
Xodo PDF Reader & Editor
قیمت: رایگان با امکان خرید درون برنامه‌ای
سازنده: .Xodo Technologies Inc
سیستم عامل: اندروید و iOS
حجم: 31, 59.6 مگابایت
 دانلود
یکی دیگر از برنامه‌های آفیس محبوب موبایل که قابلیت تبدیل فایل PDF به ورد را در اختیارتان قرار می‌دهد، OfficeSuite نام دارد. این اپلیکیشن که برای اندروید و iOS منتشر شده، از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای PDF بهره می‌برد که یکی از آن‌ها، امکان تبدیل فایل‌های PDF به Word با گوشی های اندرویدی و آیفون است.

 
در ادامه می‌توانید این برنامه آفیس و تبدیل فایل پی دی اف به ورد را برای گوشی های اندرویدی و آیفون دانلود کنید.
 
OfficeSuite: Word, Sheets, PDF
قیمت: رایگان با خرید درون برنامه‌ای
سازنده: Mobisystems
سیستم عامل: اندروید و iOS
حجم: 37, 194.7 مگابایت
 دانلود
سوالات متداول درباره تبدیل پی دی اف به ورد
با چه برنامه هایی می‌توان فایل PDF را به Word تبدیل کرد و بهترین نرم افزار ها کدامند؟
با برنامه هایی مانند ادوبی آکروبات DC یا آکروبات ریدر DC و مایکروسافت ورد می‌توانید فایل پی دی اف را به Word تبدیل کنید.
 
آیا امکان تبدیل آنلاین فایل PDF به Word وجود دارد؟
بله می توانید با گوگل داکس به صورت آنلاین فایل پی دی اف را به ورد تبدیل کنید و البته وب سایت های آنلاین مانند PDF to DOC هم برای چنین کاری وجود دارند.
 
از چه روشی می توان برای تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی استفاده کرد؟
در گوشی های اندروید و آیفون در کنار وب سایت های آنلاین برای تبدیل PDF به ورد ، می‌توانید از برنامه هایی مانند Xodo PDF Reader & Editor و OfficeSuite: Word, Sheets, PDF هم استفاده کنید که البته تنها چنین قابلیتی ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.