تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

April 24, 2022
15:01 یکشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135307

باتری اپل واچ چند ساعت شارژ نگه می‌دارد؟

 
با پیشرفت ساعت‌های هوشمند و افزایش تعداد سنسورها، عمر باتری روز‌به‌روز به چالش مهم‌تری برای شرکت‌های سازنده تبدیل می‌شود. اگرچه برخی شرکت‌ها با استفاده از نمایشگرهای نه‌چندان پیشرفته، کاهش سنسورها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری توانسته‌اند عمر باتری ساعت‌های هوشمند را افزایش دهند، برخی دیگر ترجیح داده‌اند این ویژگی‌ها را برای افزایش عمر باتری فدا نکنند و در عوض سرعت شارژ را بیشتر کرده‌اند. اپل در دسته‌ی دوم قرار می‌‌گیرد و باید خاطرنشان کنیم سرعت شارژ اپل واچ سری ۷ بیشتر از نسل قبلی آن است. اما سوال مهم این است که باتری موجود در اپل واچ سری ۷ و SE چند ساعت شارژ را نگه می‌دارند؟
 
دوام باتری اپل واچ
همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، اپل از جمله شرکت‌هایی است که برای ساعت‌های هوشمند خود توجه چندان زیادی به عمر باتری نشان نمی‌دهد. اپل اعلام کرده که در حال نرمال باتری اپل واچ سری ۷ حدود ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. به طور مشخص اعلام شده که در صورتی که ۹۰ بار ساعت چک شود، کاربر ۹۰ نوتیفیکیشن دریافت کند، ۴۵ دقیقه از اپلیکیشن بهره ببرد و ۶۰ دقیقه ورزش به همراه پخش موسیقی با اپل واچ صورت بگیرد، این عمر باتری به دست می‌آید. این یعنی اگر مثلا GPS را فعال کنید یا بیش از ۹۰ بار در روز ساعت را چک کنید، عمر باتری از این مقدار کمتر خواهد شد.

همچنین اپل اعلام کرده که اگر ۶ ساعت حالت ورزشی را با GPS و LTE فعال کنید عمر باتری به فقط ۶ ساعت کاهش پیدا می‌کند. در زمینه‌ی استفاده‌ی نرمال هم اپل واچ SE عمر باتری ۱۸ ساعته ارائه می‌دهد و در این زمینه بین این دو تفاوت خاصی وجود ندارد. اما وقتی که حالت ورزشی را با GPS و LTE فعال می‌کنید، عمر باتری آن به ۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند که کمتر از سری ۷ است.
 
باتری اپل واچ در برابر دیگر ساعت‌های هوشمند
اپل واچ در زمینه‌ی عمر باتری نسبت به دیگر رقبای خود حرف زیادی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال باتری گلکسی واچ ۴ با هر بار شارژ حدود ۱ تا ۲ روز دوام می‌آورد. ساعت Garmin Venu 2 Plus با عمر باتری ۵ روزه در این زمینه توجهات زیادی را جلب کرده و ساعت Venu 2 از مدل پلاس هم عمر باتری بیشتری ارائه می‌کند. در همین زمینه باید به باتری ساعت  Fitbit Versa 3 هم اشاره کنیم که با هر بار شارژ حدود ۴ روز دوام می‌آورد.

 
 
اگر از جمله کاربرانی هستید که به نظرتان حتی عمر باتری چند روزه هم برایتان کافی نیست، می‌توانید از ساعت‌های هوشمند هیبریدی بهره ببرید. این نوع ساعت‌ها در اصل مکانیکی هستند ولی از برخی ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند هم بهره می‌برند. به همین خاطر عمر باتری بسیار بالایی را ارائه می‌دهند.
 
ترفندهای افزایش عمر باتری اپل واچ
برای افزایش عمر باتری اپل واچ می‌توانید از برخی ترفندها بهره ببرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
 
کاهش انیمیشن‌ها
اگر از مدل‌های قدیمی اپل واچ استفاده می‌کنید بهتر است این ترفند را به کار ببرید. در آیفون خود اپلیکیشن Watch را باز کنید و به مسیر General > Accessibility بروید و گزینه‌ی Reduce Motion را فعال کنید.
 
بستن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه
احتمالا برای اپل واچ خود به فعالیت تمام اپلیکیشن‌های موجود در پس زمینه نیازی ندارید. ابتدا دکمه‌ی کناری اپل واچ را فشار دهید و به لیست اپلیکیشن‌ها نگاهی بیندازید. برای بستن هرکدام از این اپلیکیشن‌ها هم کافیست بر روی آن از سمت راست به چپ سوایپ کنید و بر روی گزینه‌ی قرمز ضربه بزنید.
 
غیرفعال کردن به‌روز‌رسانی پس‌زمینه
اپل واچ به طور مرتب پس زمینه‌ی سیستم خود را به‌روز‌رسانی می‌کند که این کار منجر به کاهش عمر باتری می‌شود. برای این کار در آیفون اپلیکیشن Watch را باز کنید و سپس در بخش General به قسمت Background App Refresh سر بزنید. در این بخش می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که نمی‌خواهید از این قابلیت بهره ببرند را غیرفعال کنید یا اینکه چنین مشخصه‌ای را برای تمام اپلیکیشن‌ها غیرفعال کنید.
 
کاهش روشنایی نمایشگر
برای گوشی‌های هوشمند هم همواره کاهش روشنایی نمایشگر به عنوان یکی از راهکارهای اصلی افزایش عمر باتری مطرح می‌شود. برای این کار در اپل واچ به Settings و سپس Display & Brightness سر بزنید و بعد از آن روشنایی نمایشگر را کاهش دهید.
 
غیرفعال کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن
در نهایت باید به غیرفعال کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن اشاره کنیم که می‌تواند تا حدی عمر باتری را افزایش دهد. برای این کار در اپل واچ خود به بخش Settings سر بزنید و در قسمت Display & Brightness گزینه‌ی Always On را غیرفعال کنید.
 
سوالات متداول
چرا شارژ باتری اپل واچ من خیلی زود خالی می‌شود؟
در این زمینه عوامل زیادی تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال ممکن است ساعات زیادی از اپل واچ خود برای کارهایی مانند بررسی فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنید و از طرف دیگر ممکن است به دلیل قدیمی شدن اپل واچ شما، باتری آن دیگر مانند روز اول دوام مورد انتظار را ارائه می‌دهد. به همین خاطر اگر از مدل‌ قدیمی استفاده می‌کنید بهتر است آن را کنار بگذارید و مدل جدید اپل واچ را بخرید.
به غیر از راهکارهای ارائه شده، دیگر چه ترفندی برای افزایش عمر باتری وجود دارد؟
مانند دیگر ساعت‌های هوشمند، در این ساعت هم می‌توانید قابلیت صرفه‌جویی در مصرف باتری را فعال کنید. برای اینکار کنترل سنتر را باز کنید و بر روی درصد باتری ضربه بزنید، سپس با فعال کردن گزینه‌ی Power Reserve قابلیت صرفه‌جویی در مصرف باتری فعال می‌شود. با این کار تمام قابلیت‌های اپل واچ غیرفعال خواهند شد و صرفا برای مشاهده‌ی زمان می‌توانید از آن استفاده کنید.
آیا امکان تعویض باتری اپل واچ وجود دارد؟
بله چنین چیزی امکان‌پذیر است ولی متاسفانه در بازار عمدتا باتری‌های بی‌کیفیت یافت می‌شوند و به همین خاطر قبل از تصمیم برای تعویض باتری بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید.
چگونه می‌توانم وضعیت سلامت باتری اپل واچ را بررسی کنم؟
برای این کار در اپل واچ به بخش Settings > Battery > Battery Health سر بزنید. در این قسمت به Maximum Capacity نگاهی بیندازید تا ببینید چند درصد از ظرفیت اولیه‌ی باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر این درصد زیر ۸۰ است، پس بهتر است به فکر تعویض باتری باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.