تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

April 25, 2022
11:55 دوشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135336

ارتش آمریکا بزرگترین گروه از پهپادهای تعاملی جنگی را آزمایش می‌کند

 
آسمان صحرای یوتا تا چند روز دیگر پر از پهپادهایی خواهد شد که ارتش آمریکا در قالب بزرگ‌ترین گروه از پهپادهای تعاملی آن‌ها را آزمایش می‌کند. در این آزمایش از حداکثر 30 پهپاد برای انجام یک مانور نظامی استفاده خواهد شد.
 
به گزارش وب‌سایت The Drive، «والتر روگن»، مدیر تیم چند منظوره برخاست عمودی ارتش آمریکا می‌گوید: «فکر می‌کنم آن‌چه خواهید دید دنباله‌ای بر استفاده از جنگ‌افزارهای الکترونیکی و استفاده بیشتر از پهپادهای تعاملی ما به‌صورت دسته‌ای‌ است. احساس می‌کنیم قرار است بزرگ‌ترین دسته از پهپادهای تعاملی تاریخ را با همکاری دارپا (DARPA) و دانشمندان و متخصصان فناوری مرکز فرماندهی موشک و هوانوردی به پرواز درآوریم.»
 
این آزمایش در رویداد EDGE 22 ارتش آمریکا انجام می‌شود که از 25 آوریل در یوتا آغاز شده و تا 12 مه (5 تا 21 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. در آزمایش پیش رو از پهپادهای ALTIUS 600 و Coyote ساخت Raytheon استفاده خواهد شد. وزن ALTIUS 600 بین 9 تا 12 کیلوگرم است و می‌تواند 444 کیلومتر پرواز کند. این پهپاد قادر به حمل موشک است و می‌تواند به مقابله با سایر پهپادهای جنگی بپردازد.
 

 
 
در پهپاد Coyote ملخ‌ها در انتهای بدنه قرار می‌گیرند و این محصول به عنوان یک پرنده اطلاعاتی و نظارتی کم‌هزینه فروخته می‌شود. البته از این پهپادها برای گردآوری اطلاعات از داخل طوفان‌ها هم استفاده شده است.
 
این پهپادهای تعاملی از زمین و آسمان پرواز می‌کنند
این پهپادها از نقاط مختلفی از روی زمین و از آسمان به پرواز در می‌آیند. روگن می‌گوید: «ما این دستگاه‌ها را تقریبا به هر شکلی که بتوانیم به پرواز در می‌آوریم. به عقیده من، این مسئله نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری برنامه‌های هوایی ماست، چرا که می‌توانیم آن‌ها را از آسمان و زمین به پرواز درآوریم.»
 
این 30 پهپاد قرار است به سمت یک منطقه فرود مشخص حرکت کنند و نیروهای دشمن را تشخیص دهند، سپس موقعیت خود را تثبیت کرده و بعد با مرکز فرماندهی ارتباط برقرار کنند. احتمالا در ادامه دستورهای بعدی متناسب با شرایط به آن‌ها اعلام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.